Freshly Cosmetics arribarà a la Xina. Concretament, la companyia catalana començarà a vendre a la Xina a través de Tmall Global, el marketplace en línia transfronterer líder a la Xina que forma part d'Alibaba Group. És un portal amb més 800 milions de consumidors i milers de marques de tot el món que venen a la Xina gràcies al servei cross-border.

Aquesta fita, suposarà un gran desafiament logístic per a la companyia catalana, ja que en un primer moment enviarà els seus articles des de Gandesa fins a la xinesa de Ningbo. Des d'allà es repartiran per tot el país asiàtic. Un punt que cal tenir en compte és que amb el model transfronterer de Tmall no cal registrar els productes a la Xina ni tampoc testejar-los. A partir d'aquí, la venda es basarà en la demanada que rebin. Alhora, cal apuntar que fins ara, l’obligació de testejar els productes cosmètics fabricats fora de la Xina xocava amb els valors i la filosofia de Freshly Cosmetics, per això no havien fet aquest pas.

La persona encarregada de pilota aquest nou projecte de l'empresa catalana ha estat la International Growth Manager, Xi Cao, que, precisament, és nascuda a la ciutat xinesa de Qiqihar i assegura que els consumidors xinesos estan començant a buscar productes naturals, precisament el tipus de producte que ofereix Freshly, alhora, i comencen a tenir, cada cop més, una responsabilitat social i els seus valors coincideixen més amb els de la marca. I, per tant  consideren que poden oferir tot el que busquen els consumidors del gran país asiàtic.  

Estudi previ

Ara bé, abans de decidir desembarcar a la Xina Freshly Cosmetics es va encarregar de realitzar un estudi de mercat per veure si l'aposta era viable. Aquest estudi constava en una prova de producte per part de 26 consumidors xinesos, d’entre 20 i 40 anys, que van provar 10 dels productes de l'empresa catalana durant una setmana.

Miquel Antolín, CEO i Co-founder de Freshly, assegura que, el feedback d'aquest estudi ha ajudat a la companyia a saber quines són les necessitats que reclama el mercat xinès i per tant, saber com satisfer-les. A més, Antolín, es mostra "molt orgullós dels passos" de Freshly per arribar fins aquí i considera que aquesta expansió demostra que s'estan fent bé les coses dins de la companyia. A més, afegeix que “després d’haver convençut a gairebé un milió de clients a Europa" l'arribada a la Xina "és només el principi".

Per tenir una bona penetració al mercat, l'empresa catalana ha calcat l'estratègia que va seguir a Europa, fer-ho a través de les xarxes, posant en marxa una campanya de prescripció amb perfils a les xarxes socials més importants de la Xina com Little Red Book, WeChat, Douyin (TikTok fora de la Xina) i Weibo i els influencers més coneguts de la Xina. “Per a ells i elles, les xarxes socials i els influencers tenen molta importància a l’hora de conèixer una marca i comprar un producte, i encara més quan aquest producte és europeu”, afirma Xi Cao.

Després d’expandir-se per tot el territori europeu, amb aquest moviment, Freshly Cosmetics dobla la seva aposta per la internacionalització. L’empresa, fundada l’any 2016, espera tancar l’any 2021 amb una facturació propera als 55 milions d’euros i amb més d’un milió de clients