La presidenta de Banco Santander, Ana Patricia Botín, el director de Kapita, Dimas Gimeno, i el presidente de Telefónica, José María Álvarez Pallete són els tres executius espanyols amb més seguidors a Linkedin, segons l'últim Panel Epsilon Icarus Analytics de CEOs a la xarxa social.

El 'top 10' elaborat per la consultora internacional que ha analitzat la posició de 120 directius espanyols a Linkedin el completen Oscar Pierre (Glovo), Rafael Juan (Vicky Foods), Antonio Huertas (Mapfre), Gabriel Escarrer (Meliá Hotels), Alain Ryckeboer (Leroy Merlin), Miguel Vicente (Antai Venture Builder) i Patricia Benito de Mateo (Openbank).

Els tres grans executius de Linkedin a Espanya són Ana Patricia Botín, com a "dona més destacada"; Dimas Gimeno, "amb un fort reconeixement per la seva transició del món corporatiu a l'emprenedoria"; i Álvarez-Pallete, "com a figura tecnològica de referència nacional i global".

Els perfils de tots d'ells compilen continguts sobre iniciatives RSC i de Diversitat i Inclusió de les seves companyies, publicacions vinculades amb la pandèmia del coronavirus i reflexions personals sobre temes d'actualitat.

Ana Botín, Dimas Gimeno i Pallete

D'altra banda, el conseller delegat d'Estrella de Galícia, Ignacio Rivera, és considerat el directiu més eficient, seguit de la mateixa Ana Patricia Botín, Rafael Juan, Álvarez Pallete, Luis Maroto (Amadeus), Colman Deegan (Vodafone), Gabriel Escarrer, María Jesús García (Goiko), Carlos Torres (BBVA) i Bernardo Gregori (Grefusa).

En l'apartat femení, després d'Ana Patricia Potín, se situen Isabel Pardo (11), Laura Ros (13), Hortensia Roig (15), Miriam Rodríguez (17), Fuencisla Clamares (20), Patricia Benito (21), Pilar López (24), Alicia Richart (29), Sacha Michaud (35) i María Carceller (36)

A més, el Panel Epsilon Retail corresponent al segon trimestre de 2021 revela que el conjunt del sector 'retail' va generar gairebé 35 milions d'interaccions, un 13% més respecte al segon trimestre de 2020, davant el segon sector en nombre d'interaccions, Gran Consumo, amb gairebé 10 milions, o els poc més de dos milions del sector de l'Automoció, que demostra la creixent enorme fortalesa d'aquest sector en xarxes.