Europastry, companyia espanyola del sector de masses congelades de fleca, va tancar el 2023 amb unes vendes de 1.350 milions d'euros, un 20% més que el 2022. Així mateix, l'Ebitda va assolir els 205 milions d'euros.

Per regions, el mercat Ibèric va suposar el 2023 aproximadament el 55% de la facturació de la companyia, sent Amèrica del Nord el seu segon mercat més rellevant i Centreeuropa el tercer.

"Aquests resultats són un reflex del treball que venim fent a Europastry i que es caracteritza pel coneixement adquirit al llarg dels anys, el volum d'inversió que hem vingut realitzant en l'última dècada i la nostra capacitat tecnològica. Tot això ens ha permès garantir als nostres clients els més alts estàndards de qualitat tant de producte com de servei", va explicar Jordi Gallés, president executiu d'Europastry, que va afegir que mantenen "una visió estratègica de ser líders en la transformació del sector de la fleca i una forta disciplina en l'execució i la gestió del nostre negoci. Això ens ha portat a ser un dels líders especialistes en el sector de masses congelades a nivell global".

Així mateix, durant 2023 la companyia va posar en marxa les ampliacions de les plantes d'Azuqueca de Henares, Oldenzaal als Països Baixos i Laurens als Estats Units, així com el nou centre de I+D, CEREAL, en Barberá del Vallés, que li ha permès ser més ràpids i flexibles en el llançament de nous productes de brioixeria dolça al mercat.

Política d'inversió

Europastry ha continuat amb la seva sòlida política d'inversió per continuar creixent de forma orgànica. En, el 2023 va invertir 64 milions d'euros en nova capacitat productiva, amb la qual cosa ha assolit els 355 milions d'euros d'inversió en els últims cinc anys. Aquesta política, unida a l'estratègia de combinar el creixement orgànic amb adquisicions estratègiques, ha permès a la companyia mantenir un creixement sostingut i rendible durant els últims anys. Així, en l'última dècada la companyia ha incrementat les seves vendes i el seu ebitda a un ritme anualitzat de l'entorn del 13%.

Precisament en relació amb el creixement via adquisicions, Europastry acaba de concloure la integració de fabricació de productes congelats de Dawn Foods, que la posiciona com el proveïdor més gran de Dots, Cookies i Muffins del mercat europeu. Així mateix, el mes de març, la companyia ha assolit un acord per adquirir Dewi Back, un dels distribuïdors més grans de masses congelades d'Alemanya per al canal de foodservice, el que reforça el seu lideratge en aquest canal. La companyia té vendes anuals superiors als 110 milions d'euros i més de 5.000 clients, a més de comptar amb importants plataformes logístiques a Berlin, Hamburg, Frankfurt o Rostock.