Un nou estudi realitzat per Copenhagen Economics de la mà de SHEIN ha revelat que set de cada deu consumidors espanyols (67 %) consideren que el preu és el factor més important a l'hora de comprar roba. L'assequibilitat i l'accessibilitat es consoliden així com les principals prioritats del consumidor, cosa que reflecteix l'augment del cost de la vida i la necessitat de les llars espanyoles de gestionar acuradament els seus pressupostos.
L'informe també mostra que els consumidors espanyols estalvien una mitjana de 8,6 euros al mes comprant en línia en lloc de botigues físiques. Aquesta xifra representa prop del 16% de la despesa mensual en roba i calçat de les llars espanyoles i apunta a un potencial estalvi anual de fins a 1.500 milions d'euros comprant roba per Internet,
La investigació, basada en una enquesta realitzada a 24.995 consumidors de la Unió Europea, inclosos 2.357 espanyols, destaca així mateix que, a escala europea, l'estalvi anual potencial derivat de la compra de roba per Internet podria assolir els 22.000 milions d'euros.
En el cas d'Espanya, l'estudi indica que el preu és la principal prioritat per als consumidors espanyols a l'hora de comprar roba, tant en línia com en botigues físiques. El 79% coincideix que comprar en línia els permet accedir a millors ofertes. El 76% afirma que les compres en línia els permeten accedir a estils i tendències que no trobarien d'una altra manera. A més, el 85% assegura que les compres en línia estalvien temps, mentre que el 58% diu que ofereixen peces que s'ajusten millor a les seves preferències. El 65% està d'acord que les compres en línia donen accés a opcions més assequibles.
L'informe també destaca els reptes als quals s'enfronten els consumidors del medi rural. El 62% dels enquestats d'aquestes zones tenen dificultats per accedir a botigues físiques de roba a prop de casa seva, enfront del 36% dels enquestats procedents de ciutats. Més de vuit de cada deu (83%) dels enquestats d'àrees rurals també solen desplaçar-se més de 20 minuts per arribar a la botiga de roba més propera, enfront del 58% de la resta d'enquestats.
L'estudi es publica en un moment en què el comerç electrònic continua transformant els hàbits de compra, ja que el 77% dels usuaris d'Internet de la UE ha comprat en línia el 2024, enfront del 53% del 2010.
Henrik Ballebye Okholm, de Copenhagen Economics, va comentar sobre els resultats que han analitzat "què és el que més valoren els consumidors enquestats (a Espanya) del comerç electrònic. Indiquen que el preu és la màxima prioritat i afirmen que les compres en línia no només ofereixen millors ofertes, sinó que també proporcionen accés a una gamma més àmplia d'estils i talles, cosa que resulta especialment important per a les comunitats rurals, on l'accés a les botigues físiques és més limitat".
Leonard Lin, president de SHEIN per a EMEA i director global d'Afers Públics, va afegir que "a SHEIN, el nostre compromís és fer que la moda sigui accessible i assequible per a tothom. El nostre model sota demanda ens permet respondre ràpidament a les preferències dels consumidors, garantint que els compradors tinguin accés a una varietat de tendències i estils. Aquest estudi confirma el que veiem cada dia: els consumidors valoren la varietat, la comoditat i l'assequibilitat. Aprofitant el comerç electrònic i un enfocament basat en la demanda, contribuïm a fer que la moda sigui més inclusiva i accessible per als consumidors espanyols".
Aquest càlcul parteix del supòsit que el nivell d'estalvi indicat pels participants a l'enquesta es podria assolir si tots els consumidors espanyols compréssin roba per internet. L'estalvi es calcula per grups d'edat, i després s'agrega i es pondera. L'estalvi anual es redondeja al milió més proper