Ja és oficial, els congressos internacionals han tornat a Barcelona. La primera Fira a venir a Barcelona després de la pandèmia ha estat la més important del món en el sector audiovisual, l'Integrated Systems Europe (ISE), on hi han participat una bona quantitat d'empreses catalanes, la majoria de les quals s'han concentrat a l'estand del Govern a la fira amb l’objectiu d’impulsar el sector audiovisual català.

A través d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball, es disposa d’un pavelló de 200 m2 que acull un total de 20 empreses catalanes, precisament, per impulsar i facilitar la cerca d’inversors, socis i clients, i també per guanyar visibilitat i obrir nous mercats internacionals.

Concretament, les empreses audiovisuals catalanes que participen a l'ISE dins de l'estand d'ACCIÓ són a l’ISE són Amate, OnionLab, OPTIMUS, Arthur Holm, nsign.tv, EZ Acoustics, ebantic, la Comunitat RIS3CAT Media, iDISC, ADTEL, el centre universitari de disseny BAU, Sono, IZI, MitisWorld, Waapiti, Percon, Watchity, Albadalejo, Lavinia Services i Window Sight, amb alguna de les quals ha pogut parlar ElNacional.cat. Totes elles es dediquen al desenvolupament de hardware, software, serveis en el sector de l’àudio o vídeo en àmbits com la realitat virtual, les plataformes de gestió de continguts, el mapping 3D, la gestió d’equipament o la producció audiovisual.

MitisWorld

Una de les empreses catalanes presents a l'ISE és MitisWorld que ha presentat al congrés la seva última tecnologia, "Noupunt". amba questa tecnologia, l'empresa catalana pot, a través de la imatge, digitalitzar espais físics per fer esdeveniments i fer tours virtuals interactius.

Al cap i a la fi, el que permet "noupunt" és, a través de la tecnologia 360, fer tours virtuals ambr ealitat augmentada, sigui amb ulleres 3D o amb 2D. Aquesta segona opció és la mateixa que fa servir Google Street view. A més, dins de la seva tecnologia també s'hi poden afegir videoconferències en viu, cosa que permet poder fer formacions en directe o, en el cas dels hospitals, acompanyament per als pacients.

Albadalejo

No totes les empreses catalanes presents a l'ISE són de nova creació, de fet n'hi ha algunes amb més de tres dècades d'experiència i referents a Europa, com és el cas d'Albadalejo, que es dedica a la realització audiovisual d'esdeveniments i, a més, al lloguer equips audiovisuals per a professionals.

En l'apartat de la producció audiovisual, aquesta empresa catalana ha tocat moltes tecles, des de la il·luminació i so de grans festivals de música o fires i congressos fins a esdeveniments privats com casaments.

Posicionar l'audiovisual català al món

Amb l’objectiu de posicionar el sector audiovisual al món, ACCIÓ també ha organitzat un conjunt de ‘pitch’ d’startups catalanes a l’ISE per donar a conèixer les tecnologies que es desenvolupen des de Catalunya en aquest sector i facilitar la cerca de nous inversors. Així, en el marc de l’espai Startup Nation de l’ISE (en col·laboració amb The Next Web), tres fons de capital risc exploraran les tendències de futur i una desena d’startups catalanes donaran a conèixer els seus projectes en els subsectors de videojocs, les smart cities i la realitat augmentada i virtual.

Paral·lelament a la participació d'aquestes empreses catalanes al Congrés, ACCIÓ també ha organitzat diverses reunions de 30 minuts, tant físiques com virtuals, entre més de 300 startups i empreses catalanes amb multinacionals i inversors internacionals com LG, Samsung, Hyundai, Henkel o Damm.

Durant aquestes trobades, les empreses catalanes podran presentar els seus projectes als reptes plantejats per les companyies per fomentar un entorn d’innovació oberta.

Aquesta nova activitat dins de l'ISE s'anomena 'Open Innovation Challenges', un format que el Mobile Wolrd Congress ja practica des del 2006, i que en aquest congrés ha estat organitzada per ACCIÓ com a membre de la xarxa Enterprise Europe Network (EEN) de la Comissió Europea.