Air Europa, Vueling i 25 aerolínies estrangeres més no tornen els diners dels bitllets als clients que han patit cancel·lacions dels seus vols per la crisi del coronavirus. Davant d'aquesta situació el govern espanyol, a través de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria, analitzarà si les aerolínias incompleixen la normativa europea.

L'organització de consumidors Facua ha denunciat un total de vuit aerolínies davant de l'esmentat organisme dependent del Ministeri de Transports i també davant de la Direcció General de Consum per "negar-se a tornar l'import dels vols cancel·lats". Es tracta d'Air Europa, KLM, Latam Airlines, Lufthansa, Transavia i United Airlines, Vueling i Air France.

No és l'única que ha denunciat aquests fets. L'Associació Corporativa d'Agències de Viatges Especialitzades (ACAVE), també ha presentat denúncies formals contra Air Europa, Aerolíneas Argentinas, Air Austral, Air Canada, Austrian Airlines, Easyjet, Singapore Airlines, Transavia, Westjet, Aegean Air, Aeromexico, Air France-KLM, Air India, Air Transat, Austrian Airlines, Avianca, Brussels Airlines, El Al, Emirates, Lufthansa, Royal Air Maroc, TAP, Westjet i South African, segons Vozpópuli.

Denegada la petició

Davant de la crisi del coronavirus, els governs han tancat les seves fronteres per frenar el contagi i això ha obligat les aerolínias a reduir dràsticamente l'activitat. Els clients, molts amb vols reservats amb motiu de les vacances de Setmana Santa, reclamen que se'ls retorni l'import abonat pels biulletes, però no totes les companyies ho fa.

Facua, que està realitzant un seguiment de les reclamacions, informa que Air Europa només permet el canvi de dates en el vol o l'emissió d'una bo. Vueling dona l'opció del reembors, però segons l'organizació de consumidors ha rebut reclamacions que de clients a qui se'ls ha denegat la devolució.

Normativa europea

Facua i ACAVE denuncien que les aerolínies estarien vulnerant la normativa europea que fixa que quan una aerolínia cancel·la un vol té l'obligació d'oferir-los tres opcions: el reembors del cost íntegre del bitllet, un vol alternatiu com més aviat millor o un vol alternatiu en una altra data. Però sempre ha de ser el passatger el que esculli quina opció prefereix, expliquen fonts d'Agència Estatal de Seguretat Aèria.

Seguimos todas las noticias y el minuto a minuto sobre el coronavirus y sus afectaciones en Catalunya, España y el mundo.

 

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat