La crisi del coronavirus escanya l'economia catalana i el seu teixit empresarial. Davant la situació, la Cambra de Comerç de Barcelona estrena un espai telemàtic, la Llotja Virtual, a disposició dels empresaris, autònoms i associacions, que servirà com a punt de trobada, amb l’objectiu de "crear comunitats col·laboratives a través de la reflexió i l’intercanvi d’idees" i la finalitat de potenciar que "cap empresa tanqui". 

El president i la vicepresidenta de la Cambra, Joan Canadell i Mònica Roca, han explicat el projecte en una roda de premsa telemàtica en què han donat el tret de sortida a la idea. Com a tret de sortida se celebrarà un gran esdeveniment virtual sota el títol Reactivem-nos amb l’objectiu de convertir la crisi en una oportunitat per transformar-se. Les jornades, que tindran lloc els dies 6 i 7 de maig, donaran veu als diferents sectors afectats per la situació econòmica. Aquestes xerrades comptaran amb la participació de persones de renom com l’economista Xavier Sala-i-Martín, o l’expert en motivació Víctor Kuppers.

Des de la Cambra, emfatitzen la idea de "no deixar que per culpa d'aquesta pandèmia les pimes i els autònoms es quedin enrere", i alerten que "segurament alguns ERTO per força major acabaran en ERTO per causes productives i després en ERO, però això s'haura de mirar cas per cas", motiu pel qual, expliquen, "és una de les idees de la Llotja Virtual", en què es fan xerrades per sectors.

D'aquesta manera, Reactivem-nos comptarà amb un programa de taules sectorials que tractaran l’economia, el futur de la indústria, la cultura, el comerç, la restauració o també temes més tranversals com el món dels autònoms, el repte de la transformació digital, el consum de KM0 o els mercats internacionals. Les taules estaran formades per persones destacades en el seu sector. L’objectiu serà congregar virtualment agents econòmics del sector per posar en comú i compartir propostes per construir entre tots la sortida a la crisi.

Objectiu: que cap empresa tanqui

Des de les Cambres s’ha posat en marxa la campanya Que cap empresa tanqui, una iniciativa que es marca com a fita aconseguir que, actuant amb visió sectorial i territorial, cap empresa tanqui. Per aquest motiu, des de la Cambra asseveren que "es treballarà per explotar sinèrgies o línies de suport i aconseguir així superar aquesta situació excepcional que està patint el país".

Per fer-ho, les Cambres de Catalunya "han unit esforços i han reestructurat diferents projectes fets per ajudar a les empreses" com ara l'atenció personalitzada a les empreses, "de manera que es pugi redoblar l’aposta per ajudar al teixit empresarial i als autònoms". A més, "al llarg de la campanya s’han establert diferents eixos d’accions, tant a curt termini com a llarg termini, però tots amb un clar objectiu: preservar els màxims llocs de treball i d’empreses", expliquen.

Al projecte s’hi aniran sumant cada setmana nous serveis, i recorden que totes aquelles empreses i autònoms que vulguin accedir a aquest servei per tal de rebre assessorament o suport davant les problemàtiques que ha causat aquesta situació excepcional es poden adreçar a la seva respectiva cambra.