El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha reiterat que les contractacions de l'ens "s'han fet, es fan i es faran de forma impecable tècnicament i jurídicament", i ha assegurat que posa la mà al foc per la feina que s'ha realitzat no només en el temps que porta presidint la institució, sinó en els anys anteriors i els que vindran.

Cambra ha subratllat que el consell d'administració del Port és "molt plural" perquè té representació de la Generalitat, l'Estat i moltes altres institucions, per la qual cosa les contractacions es decideixen de forma coral. Preguntat pel seu relleu, ha assegurat que no té "cap urgència", encara que manté la seva voluntat de ser rellevat quan es formi govern a Catalunya.

Cambra ha explicat que els creuers aporten al PIB català més de 500 milions d'euros, i ha enumerat com a prioritats consolidar i desestacionalitzar l'oferta, fidelitzar als quatre grans grups de creuers —que suposen el 95% del total— i potenciar el port base.

Sense efectes del 155

A més, ha assenyalat que el Port treballa per recuperar el projecte original d'accessos ferroviaris en la part sud de la infraestructura, i ha admès que portarà temps: "Difícilment serà abans de 2023".

Sobre els efectes de l'aplicació de l'article 155 al Port, ha assenyalat que la Generalitat "no té competències en el dia a dia, pel que no ha afectat", i només ho hauria fet en el cas d'haver de nomenar un nou president de l'ens, una potestat que sí que té el Govern.

Preguntat per l'absència del Port de Barcelona en una missió comercial a l'Argentina al novembre, per petició del Govern, Cambra ha exposat: "Se'ns va demanar indirectament des del Ministeri". Ha apuntat que se li va transmetre que el Consell de Ministres havia decidit "que no hi hagués delegacions oficials catalanes en missions a l'exterior, no només del Port."