El comerç electrònic i les botigues en línia són percebuts com un aliat clau per afrontar l'augment del cost de la vida, segons l''Estudi sobre percepcions de l'impacte del comerç electrònic en l'estalvi de les famílies a Espanya', realitzat per Ipsos per a Amazon. El 90% dels consumidors a Espanya considera que el canal en línia ajuda a reduir les despeses a la llar, especialment en un context econòmic marcat per l'increment dels preus.
L'estudi revela que les eines de les botigues en línia estan transformant els hàbits de compra, facilitant una planificació més gran i accés a informació que ajuda a prendre decisions d'estalvi. Per a 8 de cada 10 consumidors, aquestes eines són crucials per optimitzar les compres, i entre les funcionalitats més valorades s'inclouen els comparadors de preus, les alertes de baixada de preus, els descomptes per compres recurrents i els assistents de compres d'IA.
“A Amazon sabem que, en l'actual conjuntura econòmica, estalviar és una de les principals prioritats dels nostres clients. Per això, aprofitem el potencial de la digitalització per innovar i oferir diferents eines i funcionalitats que els ajuden a treure el màxim partit a les seves compres”, assegura Ana Sánchez-Jauregui, directora de consum a Amazon.es. “Treballem constantment per millorar l'experiència dels nostres clients, i continuem innovant perquè trobin bons preus tot l'any. A més, celebrem la ‘Festa d'Ofertes Prime’, un esdeveniment exclusiu per a clients Prime, que enguany se celebrarà els dies 7 i 8 d'octubre amb centenars de milers d'ofertes en totes les categories.
L'estudi també destaca la percepció unànime de l'augment dels preus en sectors clau com ara aliments, energia, habitatge i lleure. Un 75% dels enquestats assegura que els preus han augmentat de manera significativa en l'últim any, i un 50% percep una disminució del seu poder adquisitiu en l'última dècada.
Davant d'aquest escenari, els consumidors adopten diverses estratègies d'estalvi, com ara aprofitar les ofertes en esdeveniments especials, com el Black Friday (93%) i comparar preus entre botigues físiques i en línia (48%); de fet, els consumidors afirmen que compren en botiga física o en línia segons convingui en cada situació (57% dels enquestats). “L'omnicanalitat obre un gran ventall d'oportunitats, ampliant l'oferta de productes i permetent als consumidors trobar els millors preus. Per tant, el consumidor, més informat, no es decanta per un canal en exclusiva”, assenyala Pablo Foncillas, docent i investigador en innovació empresarial.
Tanmateix, l'estudi també destaca la preferència dels consumidors pel canal en línia, que ofereix més comoditat, varietat de productes i preus més competitius en comparació amb les botigues físiques. Un 89% dels enquestats valora la comoditat de les compres en línia, davant del 66% de les botigues físiques. A més, demostra que són els consumidors més joves i les famílies amb fills els que perceben més l'estalvi en comprar en línia i utilitzen amb més freqüència les eines digitals per aconseguir els millors preus.
Amazon va assenyalar que continua innovant per tal d'oferir als seus clients eines i innovacions que els ajudin a estalviar durant tot l'any i que puguin treure el màxim partit a les seves compres. Entre aquestes, destaca opcions com 'Subscriu-te i estalvia', 'Compra més i estalvia', ofertes llampec o esdeveniments d'ofertes exclusius, o Rufus, assistent de compres virtual impulsat per intel·ligència artificial generativa, que ajuda amb les compres comparant productes, oferint recomanacions i trobant ofertes amb descomptes top.
© SERVIMEDIA. Aquest contingut pertany a Servimedia. La seva difusió està permesa únicament als clients d'aquesta agència de notícies, sempre que s'esmenti Servimedia com a font o autor. Tots els drets estan reservats. Està prohibida la seva distribució o comunicació pública per part de tercers, independentment del mitjà o format utilitzat.