CleanAir Spaces, l'empresa tecnològica espanyola assentada a Àsia i ideada per dos enginyers espanyols, Miguel Garat i Pablo Fernández, ha disparat la seva xifra de negoci el 2021, amb un creixement de més del 300%.

La companyia, participada pel fons ChinaLink ESGt, va ser creada per aprofitar la gran demanda de productes existent a Àsia per combatre l'alta concentració i agents contaminants. Per això, va buscar una solució eficaç contra el coronavirus i va desenvolupar el sistema DuctFit CAS.

Aquesta tecnologia patentada, el germen de la qual és en la NASA, permet eliminar de forma eficaç i definitiva virus i bacteris, entre ells el coronavirus, tant en l'aire com en superfícies sense afectar les persones. A més, permet visualitzar en temps real la qualitat de l'aire interior i el CO2 facilitant l'automatització dels sistemes de ventilació per mantenir una qualitat òptima de l'aire, aconseguint estalvis d'energia de fins al 60%.

L'eficàcia del sistema, avalada i demostrada per estudis científics independents d'institucions com el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i laboratoris de microbiologia com el de l'Hospital Verge de les Neus de Granada, ha portat CleanAir a disparar les seves vendes en les més importants companyies de tot el món.

En plena pandèmia, CleanAir va multiplicar el seu creixement el 2020 i ara el 2021 ha mantingut el ritme aconseguint entrar a deu nous països d'Europa, Àsia i Amèrica, consolidant així la seva presència a trenta països d'arreu del món.

La companyia amb segell espanyol ha vist augmentar la seva cartera de clients amb l'entrada de noves multinacionals de la llista Fortune 500 com Disney, Inditex, Vestas, o McDonald's, que s'uneixen a empreses de tots els àmbits com Bayer, Novartis, Microsoft, H&M, El Corte Inglés, Hyatt, Intercontinental Group, Ferrari, Tesla, Gestamp, Carbonissa, Tesla, coca-cola, Pizza Hut, Morgan Stanley, BBVA, HSBC o Citibank, entre altres.

Aquests clients són conscients i cada vegada estan més abocats a complir els objectius d'ESG (criteris ambientals, socials i de govern corporatiu) imposats pels mercats de capitals, governs i la societat en general per cuidar la salut dels seus empleats en el lloc de treball.

A més, CAS també ha aconseguit firmar importants acords estratègics per a l'entrada a nous sectors. Fins a l'any 2020, els sistemes de CleanAir Spaces s'instal·laven principalment en edificis d'oficines, hospitals, hotels, centres comercials i restaurants. L'any 2021, ha tancat aliances per a l'entrada al sector de l'aviació, en concret en aeronaus de Airbus, i al sector de l'automòbil amb acords amb fabricants de cotxes elèctrics a Àsia i Europa, i centres esportius d'alt rendiment com el firmat amb l'Acadèmia Rafa Nadal.

El pla de la companyia dirigida és continuar invertint fortament en I+D+i, on compromet més del 20% de la seva facturació de negoci, la qual cosa li ha portat al desenvolupament de nous dispositius xips de detecció de patògens en temps real, sistemes d'Intel·ligència Artificial per a la reducció de consum energètic i aplicacions tecnològiques per a la millora de la salut de les persones.

Entre els plans estratègics de CleanAir per a 2022 és l'entrada als Estats Units després de l'aprovacions dels seus equips per part la FDA americana, l'establiment d'un gran centre de I+D+i i fabricació avançada a Espanya, i la sortida a borsa en Nasdaq.

 

Imatge principal: Miguel Garat i Pablo Fernández, els dos enginyers espanyols que han creat CleanAir