Cadenes hoteleres de luxe com Marriott International o Six Sense continuen ampliant la seva oferta mitjançant nous complexos hotelers al Pròxim Orient, reforçant la posició de l'Aràbia Saudita com a destinació turística emergent atractiva i de qualitat.

La cadena Marriott International ubica The St. Regis Riyadh, el seu nou hotel de luxe número 500 a l'Aràbia Saudita, reforçant la seva oferta en turisme experiencial a través del descobriment cultural a les seves marques The Ritz-Carlton, St. Regis Hotels & Resorts, W Hotels, The Luxury Collection, Edition, JW Marriott i Bulgari Hotels & Resorts.

Segons Jenni Benzaquen, vicepresidenta sènior de les marques The Ritz-Carlton i St. Regis Hotel & Resorts, "estem ampliant l'abast de la nostra cartera al que hem denominat noves fronteres del luxe, escapades que trenquen fronteres i combinen els desitjos d'aventura i exclusivitat dels hostes".

Al llarg de 2023, la marca va voler incentivar la demanda per visitar de nou les destinacions de luxe preferides pels viatgers. De cara a 2024, Marriott International se centra a oferir noves destinacions , escapades ètiques i un desig de defensar les pràctiques socials perquè els viatges continuïn sent sostenibles per a les generacions futures. Present a 69 països amb la seva cartera de luxe, compta amb més de 200 hotels i resorts en desenvolupament, incloent-ne al voltant de 20 que obriran aquest any.

Amb aquest nou projecte, Marriott International aposta per anticipar-se a les tendències de l'espai del luxe mentre que el sector experimenta una creixent demanda de viatges i experiències cada vegada més personalitzades. Tal com afirma Tina Edmundson, presidenta de luxe de la cadena, "la nostra missió és oferir un accés sense igual a les destinacions més exclusives i els llocs més recòndits del món. La nostra cartera de productes de luxe es complementa amb experiències veritablement excepcionals per als hostes, la qual cosa ens permet establir l'estàndard per al futur dels viatges, mentre continuem innovant i obrint nous camins".

Per la seva part, el hòlding hoteler Six Sense construirà un complex en Wadi Safar, el gran projecte de l'Autoritat de Desenvolupament de Diriyah Gate a Riad, Aràbia Saudita, amb un total de 80 habitacions dalt del turó per oferir als hostes unes vistes panoràmiques de la vall.

Aquest complex es caracteritza per una arquitectura d'estil Najdi com a reflex de la cultura de la regió i per oferir als hostes extrema privacitat ja que les habitacions estaran aïllades. Com a equipaments de luxe, l'hotel disposarà de spa amb sales de tractament, hammam, gimnàs i estudi de ioga independent; així com espais per a esdeveniments.

Totes aquestes noves inversions s'enquadren dins del programa de transformació nacional de l'Aràbia Saudita -la Visió Saudita 2030-, amb l'objectiu de desenvolupar i diversificar la base econòmica del país mitjançant l'enfortiment de la posició d'Al Madina Al Munawwarah com a destinació|destí religiosa de prestigi. En aquest sentit, la Visió Saudita 2030 recull, entre altres objectius, arribar als 100 milions de visites anuals el 2030, assolir una contribució del turisme al PIB del 10% i crear un milió de nous llocs de treball al sector turístic.