Carlos Alcaraz va revalidar ahir el seu títol de campió del Barcelona Open Banc Sabadell-Trofeu Comte de Godó amb una victòria davant de Stefanos Tsitsipas. Són moltes les companyies que volen veure el seu nom associat al jove bicampió i als valors que transmet: joventut, esforç, humilitat, èxit... I marques com ISDIN, Calvin Klein, Nike o Rolex ho han aconseguit.

Alcaraz reuneix tots els ingredients que les marques busquen a l'hora d'arribar a la societat i, en aquest cas, als més joves. Aquests ingredients són els que han convertit el tennista murcià en un dels reclams publicitaris més buscats per les marques, que inverteixen grans quantitats a patrocinar esportistes de primer nivell com a Alèxia Putellas, Rafa Nadal o el mateix Carlos Alcaraz.

Alcaraz vesteix Nike en els seus partits i entrenaments, i utilitza les raquetes de Babolat. A més, com a murcià il·lustre, col·labora amb Turisme de Múrcia per promocionar la seva terra per tot el món. També han apostat pel jove tennista Rolex, patrocinador clàssic al món del tennis, la marca d'alimentació ElPozo, Calvin Klein i BMW. En el cas d'ISDIN, Alcaraz juga un paper important com a ambaixador de marca a la campanya de conscienciació sobre la importància de la fotoprotección a la pràctica de l'esport a l'aire lliure que cada any duu a terme aquest laboratori dermatològic espanyol. La companyia especialitzada en fotoprotección i que dona suport a Alcaraz des de l'inici de la seva carrera, compte també entre els seus tennistes patrocinats amb Pablo Carreño, Camila Osorio, Juan Sebastián Cabal i Robert Farah.

En els últims dos anys, l'efecte Alcaraz s'ha materialitzat amb una explosió de patrocinis que ha passat dels dos que tenia el 2021, Nike i Babolat, a una llista de marques que volen inscriure el seu nom en lletres d'or al costat juntament amb del tennista. L'ara número 2 de la ATP, amb només 19 anys, augura un futur brillant per al seu palmarès.