Javier Bardají, conseller delegat d'Atresmedia, ha reconegut, en declaracions a la premsa econòmica, que la companyia viu un excel·lent moment, i està convençut que la facturació del grup, que el 2023 va assolir els 971 milions d'euros, continuarà creixent fins als 1.000 milions en aquest exercici i mantindran els beneficis a doble dígit: "Ja no som un grup de comunicació alçapremat sol en la publicitat. Hem sabut diversificar els ingressos des del contingut i crear un sistema propi de finestres per maximitzar el resultat", afirma.

En les seves previsions augura que "aquest any serem capaços de tornar a créixer en ingressos. Aquest és el nostre compromís, perquè hem diversificat molt tot el nostre negoci, on el contingut està en el centre, i fa temps que ja no som un grup de comunicació alçapremat sol en la publicitat, sinó que hem diversificat en altres ingressos molt diferents".

Bardaji va revelar que la intenció és seguir amb una important inversió en continguts: "Invertirem sí o sí en els pròxims tres exercicis un mínim de 400 milions d'euros a l'any en continguts. I aquesta és la veritable barrera d'entrada davant la competència. Estem invertint bàsicament en la part de continguts, la part més important," afirma el directiu.

Respecte a l'èxit i el futur full de ruta d'Atresmedia, el conseller delegat assegura que "vam comprendre abans que d'altres que havíem de transformar-nos i entendre el negoci d'una altra manera. Per exemple, a l'hora d'internacionalitzar els nostres continguts i, per tant, vendre'ls; o en ser proveïdors de plataformes internacionals, sempre tenint clar que som molt bons en fer continguts diversos, propers i locals. Som un negoci de proximitat. Estem executant amb èxit la nostra transformació com a conseqüència dels diferents plans estratègics que ha tingut la companyia en els últims 10 anys i que ens han permès anticipar-nos al que anava a passar al nostre sector, en el qual evidentment s'ha produït una clara disrupció."

En el negoci de la televisió, Bardají explica en l'entrevista que "ajuda molt que siguem líders indiscutibles d'audiència. Al final pels nostres canals passen entorn de 18 milions de persones tots els dies. Hem tancat el 2023 amb un 26,8% d'audiència i els nostres sis canals en conjunt són els més vistos, mantenint el lideratge els últims 28 mesos. Fa els últims dos anys que Antena3 és líder a la televisió en aquest país; La Sexta porta 11 anys liderant respecte al seu competidor les audiències. En el fons és un lideratge sòlid, sostingut, sostenible també en el temps i sense batzegades que és valorat pel mercat. Se'ns percep també com una empresa que té un full de ruta. Des del punt de vista financer, hem passat l'any 2023 d'una caixa negativa de 24 milions a una de positiva de gairebé 25 milions, tenint una millora neta de caixa de gairebé 47 milions d'euros."