El servei de promoció econòmica de la ciutat de Barcelona ha estat elegit com el millor del món, segons un informe de la revista fDi Magazine, del grup Financial Times.

Segons aquest estudi, on s'han analitzat 124 ciutats, Barcelona té "una estratègia ben pensada i ben definida que combina l'ús intel·ligent de la tecnologia i estratègies de planificació urbana, amb la promoció general d'una manera molt efectiva", ha informat aquest dissabte l'Ajuntament de Barcelona en un comunicat.

Una tàctica que, segons fDi Magazine, ha estat rendible perquè "ha ofert resultats tangibles durant un període on els fluixos d'inversió han decaigut a Europa però han estat positius a Barcelona i Catalunya".

El segon tinent d'alcalde a Barcelona, Jaume Collboni, ha afirmat que vol "consolidar Barcelona com una de les grans trobades globals per a 'startups' de base digital i indústries creatives".

“De fet, les dades presentades dins de l’Observatori fa quinze dies ja mostraven que Barcelona durant aquest període ha estat una de les principals àrees urbanes del món receptora de projectes d’inversió internacional. Per tant, el reconeixement que ens arriba ara és la clau per entendre la notorietat d’aquestes dades”, ha puntualitzat Collboni.

El socialista ha afegit: “Ara competim a la lliga de les grans ciutats globals i, per això, és important que sortim a fora a cercar noves oportunitats que impulsin la nostra economia, noves rutes internacionals per l'Aeroport o projectes d'emprenedors. Aquesta és una de les millors estratègies per a crear ocupació de qualitat a Barcelona”, ha reblat el tinent d’alcaldia d’Empresa, Cultura i Innovació.

Finalment, Collboni ha assenyalat que l’objectiu passa per consolidar la capital catalana “com un dels grans hubs globals per start-ups de base digital i les indústries creatives”. “I per fer-ho és imprescindible que la ciutat tingui ambició en els seus plantejaments i assumeixi el seu rol per a sortir a cercar oportunitats allà on calgui”, ha reflexionat en veu alta el tinent d’alcaldia, que afirma que un dels principals reptes a afrontar en els propers anys serà dotar aquesta estratègia “d'ambició metropolitana”, tal i com succeeix a les altres grans ciutats.

“Estem treballant per construir un pla que inclogui aquestes mesures, i algunes de noves, que esperem presentar properament així com els resultats de l'any 2016, ja tancat”, ha conclòs Collboni. 

A més, fDi Magazine conclou que Barcelona és la ciutat més eficient del món en promoció i captació ja que presenta la millor relació cost-resultat per la qual cosa, segons la publicació, Barcelona és també una de les ciutats amb més projecció de futur juntament amb Edimburg i Hong Kong.

5a posició de Barcelona en projecció de futur

fDi Magazine també ha publicat, en el seu últim número, la classificació bianual Global Cities of the Future per al període 2016-2017, destinat a analitzar la projecció de futur de les ciutats dins d’aquesta classificació que treballa més amb dades, models i projeccions elaborades pel Financial Times. Barcelona també hi destaca ocupant la cinquena posició en la categoria de "fDi Strategy".

La primera posició l’ocupa Edimburg, seguida de Hong Kong, Chicago, Brisbane i Barcelona. Aquest darrer rànquing es basa en el creuament de dades quantitatives recollides per Financial Times i agrupades en cinc categories (Potencial econòmic, Facilitat per fer negocis, Capital Humà i Qualitat de Vida, Cost i Connectivitat) de 131 ciutats del món.