El president de Bankia, José Ignacio Goirigolzarri, ha assegurat durant la junta d'accionistes celebrada avui a València, que l'entitat "inicia una nova etapa de creixement" amb l'objectiu de convertir-se "en el millor banc d'Espanya" el 2020. Per fer-ho, l'entitat ha posat en marxa un model de 'Gestió Responsable' fonamentat en "el compromís de l'entitat amb la societat espanyola", entre d'altres coses. 

Segons Goirigolzarri, ser el millor banc d'Espanya significa ser el més rendible, eficient i solvent d'entre les grans entitats del país, cosa que el mateix Goirigolzarri ha afirmat que no es pot aconseguir sense una qualitat de servei excel·lent amb els clients, accionistes i treballadors. 

Reptes de cara el 2020

L'any 2020 és quan finalitzarà el Pla Estratègic en vigor. Per aleshores, Bankia pretén ser una fraquícia amb "un benefici a l'entorn dels 1.300 milions d'euros, un ROE de doble dígit, una ràtio d'eficiència propera al 45% i un balanç molt sòlid, ben capitalitzat i amb unes taxes de morositat per sota del 4%".

A més, en el marc d'aquest pla, els accionistes rebran "una quantitat superior als 2.500 milions d'euros" mitjançant dues vies: el dividend ordinari en efectiu, amb un payout (percentatge de beneficis que es reparteix) entre el 45% i el 50%, i la distribució de l'excés de capital que es generi per sobre del 12% CET1 fully loaded.

La integració del BMN

Goirigolzarri ha volgut fer menció al procés d'integració del Banc Mare Nostrum (BMN), el qual ha assegurat que "esta molt avançat", després de signar l'acord amb els sindicats per realitzar l'ajust de plantilla, canviar la marca, donar per pràcticament conclòs el tancament d'oficines anunciat amb la fusió i dur a terme la integració de les plataformes informàtiques.

Des del punt de vista tècnic, el president ha explicat que s'han instal·lat més de 22.000 dispositius en oficines i que s'han intercanviat 67.000 fitxers corresponents a la informació de més de 1,7 milions de clients amb nou milions de contractes. Des del punt de vista humà, el procés d'integració ha exigit "un esforç d'adaptació extraordinari, perquè per a les persones que treballen a les oficines integrades és com si els canviessin de lloc de treball, ja que els han estat modificats tots els processos i pràctiques en el seu dia a dia ".