L'últim 'Panel Epsilon Icarus Analytics de CEOs' a Linkedin el 2021, que analitza 115 directius espanyols, revela que els tres executius amb més interaccions a la xarxa social són Ana Botin (Banco Santander), també la que més seguidors té, seguida de José María Alvarez Pallete (Telefónica) i de Dimas Gimeno (President de Kapita i fundador de WOW).

L'informe destaca que aquests directius aconsegueixen connectar amb els seus seguidors i audiència amb reflexions personals, contingut original que generen, comentaris sobre l'actualitat i compromís social. A més, quant a l'eficiència de les seves publicacions aposten per continguts humanitzats, propers i transparents.

En el rànquing elaborat per la consultora internacional també apareixen, per darrere de Botí, Alvarez Pallete i Gimeno, Ignacio Rivera (Estrella de Galícia), Antonio Huertas (Mapfre), Alexandre de Palmas (Carrefour España) i Hortensia Roig (EDEM Escuela de Empresarios).

CEO Influents

Per als autors de l'estudi, tenir un CEO altament actiu a Linkedin és clau perquè genera negoci per a la companyia, pot captar talent, fidelitza la plantilla i genera opinió.

Una altra de les qüestions bàsiques per a l'èxit dels directius en aquesta xarxa és compartir articles externs i publicacions rellevants que milloren el posicionament i la confiança dels seguidors i ser interactiu responent sempre als comentaris.