Els negocis de diferents sectors com la logística, el retail o la indústria tèxtil s'estan preparant per a l'arribada del BlackFriday, la campanya de vendes més important de l'any, que tindrà lloc a finals de novembre.

El sector logístic és un dels que lidera la contractació a causa de l'auge de la venda online. Dins de les companyies ETT, Eurofirms encapçala la recerca amb, per exemple, una oferta per donar ocupació a 1.000 mossos de magatzem que s'encarregaran de tasques com la recepció de mercaderia, l'empaquetament de productes tèxtils i la verificació, ubicació i expedició del gènere, entre altres.

També hi ha companyies que estan publicant les ofertes als seus propis portals web, com és el cas d'Amazon. El gegant tecnològic ha iniciat un procés per contractar més de 500 persones també en l'àmbit logístic.

Tanmateix, es preveu que pròximament anunciï un volum major de contractacions, ja que l'any passat va reforçar la seva plantilla amb 7.000 incorporacions per a tota la campanya de Nadal. Aquesta previsió es fa extensible també a Seur, companyia logística que l'any passat va contractar 2.000 persones per al període final de l'any.

En l'àrea del retail, Mediamarkt ha anunciat la contractació de 189 llocs de treball per a la seva xarxa d'establiments comercials. La firma està reclutant dependents per a àrees com la d'electrodomèstics, informàtica i telefonia, així com també a personal d'atenció al client. En el cas d'aquesta companyia la campanya s'allargarà a causa del cybermonday.

Inditex s'afegeix també a l'oferta de llocs de treball i publica al seu web ofertes per contractar personal per a les seves botigues de Zara, Pull&Bear, Oysho, entre d'altres.

Les empreses reforcen les seves plantilles per a un dels moments més importants de l'any. I és que les vendes durant la campanya de Nadal creixeran entre un 11% i un 15% respecte al mateix període de l'any anterior, amb el Black Friday i el Cyber Monday com a moments de vendes centrals, segons Deloitte. Es calcula que 13 milions d'espanyols tenen previst comprar alguna cosa en el Black Friday, amb una mitjana de despesa de 127 euros.