El president i fundador d'AMT Comunicación, Álvaro Montoliu, ha estat ratificat com a nou president de l’Associació Empresarial de Publicitat (Gremi des de 1926), la patronal catalana del sector, pels pròxims 4 anys, mandat que ha iniciat avui mateix quan l'assemblea general extraordinària del gremi ha ratificat el seu nomenament. Montoliu encapçalava l’única candidatura que s’havia presentat les eleccions per encapçalar el gremi i rellevar així a Jose Ángel Abancéns, que ha presidit l'associació els últims 13 anys. 

Durant la seva intervenció, Montoliu ha assegurat que “encarem el repte de ser la Junta Directiva del Centenari. Són cent anys defensant els interessos de les empreses de publicitat a Catalunya. La Junta la formem agències independents, agències multinacionals, empreses amb seu a Barcelona però també de la resta del territori. És una representació del nostre sector que té com a principal repte, convertir-nos en la casa de la publicitat a Catalunya, i tornar a Catalunya la posició de referent en creativitat publicitària, primer a l’Estat, i després en l’àmbit europeu”, ha explicat el nou president, el Sr. Álvaro Montoliu durant la celebració de l’Assemblea Extraordinària on ha estat escollit.

A més, en declaracions a aquest diari, Montoliu ha recordat que "a Catalunya i des de Catalunya s'han treballat campanyes de referència a escala mundial" i ha afegit que, en aquest context, "costa de creure que Catalunya no tingui un festival de referència" i per això ha anunciat que "des de la Junta Directiva de l'Associació Empresarial de Publicitat treballem en un projecte per tornar a posar Barcelona i Catalunya a l'imaginari publicitari mundial".

La nova etapa, segons ha explicat Montoliu, vol també treballar en “la formació continuada dels professionals, el que redundarà en un millor servei als anunciants; i en programes que ajudin al desenvolupament de l’emprenedoria en el sector de la comunicació. No podem oblidar tampoc projectes amb perspectiva de gènere per fer valdre el gran paper de les dones en el nostre sector”.

A més, la nova Junta Directiva ha volgut agrair al ja expresident, José Ángel Abancens, la seva feina i la seva implicació personal per l’Associació, al que ha definit com “un exemple de resiliència i constància”.

La nova junta la completaran Sergio Palomino (Manifiesto), Raül Gilabert (IM+C), Laia Rogel (La Pometa), Philipp Fürst (Medialog), Jan Alarcón (BitCom), Jordi de Miquel (The Colours Box), Cinto Ajram (CA Sports Marketing), Patricia Pérez (The Royal Krab), Helena Torras (Know Systems Collaborate Mobile), Jordi Esquirigüela (Jevnet), Jesús Sanjuan (Clear Channel España), Vicente Ferrer (JCDecaux España), Alex Torrens (Verdelimón), Jordi Vives (Datmean), Jordi Masferrer (MCadvertising), Estanis Pastor (Pastor Publicidad) i Xavier Sans (Magatzem d’Idees).

Quan va ser elegit com a president, el passat 7 de juliol, Montoliu va assegurar que "encapçalat un sector que suposa l'1% del PIB de Catalunya és un honor". A més ja va anunciar que la nova junta s'ha marcat "reptes ambiciosos perfer de Catalunya un centre neuràlgic de la publicitat".

Montoliu és llicenciat en Periodisme per la Universitat de Navarra, i, a més de presidir AMT Comunicación, és el director de comunicació de la Federació Catalana de Futbol i fa més de 20 anys que està vinculat a Associació Empresarial de Publicitat, on ha estat cap de premsa, directiu i president del jurat de l’Open Creatiu, els premis que atorga l’entitat.