L'Automobile Barcelona, més conegut com el saló de l'automòbil de Barcelona, s'ha ajornat fins al mes d'octubre d'aquest any, segons ha avançat Crónica Global i ha confirmat ElNacional.cat. En un principi, el saló s'havia de celebrar a principis de juliol, just després del Mobile World Congress, ara bé, algunes marques han reclamat esperar uns mesos per celebrar el congrés, ja que el sector encara travessa un mal moment després de la pandèmia de la Covid. 

Cal recordar que aquest no és el primer ajornament que pateix el saló, que en un principi s'havia de celebrar durant el mes de maig, però es va endarrerir al juliol, concretament del 8 al 18 d'aquell mes. L'anunci de l'ajornament l'ha donat l'Associació de concessionaris de Catalunya (Fecavem), però els organitzadors del saló, Fira de Barcelona i Anfac, encara no ho han confirmat l'ajornament. 

La pressió dels fabricants, clau en l'ajornament

La clau d'aquest nou ajornament de l'Automobile ha estat la pressió dels fabricants i les marques, de fet Fecavem assegura als seus associats que "s'ha canviat la data davant la petició d'algunes marques per a celebrar-ho a la tardor". Aquest fet és causat perquè, tot i la millora de la pandèmia a Catalunya, el sector automobilístic és un dels que encara està notant les seqüeles de la crisi i encara no ha recuperat la normalitat i algunes marques han demanat esperar a la tardor per celebrar el congrés, a l'espera que les vendes millorin fins aleshores.

Edició "històrica" amb rècord de vendes i visitants

L'últim cop que es va celebrar el saló, el maig del 2019, l'Automobile Barcelona, va tancar les portes fent història, ja que a l'hora de fer balanç la fira va superar els 800.000 visitants i es van assolir un 10% més de vendes que en l'edició del 2018.

Automobile Barcelona va ser, per tant, un gran aparador internacional on les principals marques van presentar les seves últimes novetats. El saló, l'únic d'Espanya amb el reconeixement internacional de l'OICA (Organisation Internationale des Constructeurs d'Automòbils), va comptar amb la presència de 45 marques, que va significar un creixement del 50%, que van presentar un total de 42 primícies.