Gaudir de l'estiu no solament és descansar sinó també descobrir. Si tens ganes de conèixer racons de Catalunya que es poden veure amb un cap de setmana, avui et portem fins a les Terres de l'Ebre. L'excursió amb bicicleta per la Via Verda, l'antic traçat d'una via de ferrocarril, és un imprescindible del nostre territori.

Un itinerari de 150 km que uneix el Parc Natural dels Ports amb el Parc Natural del Delta de l'Ebre és l'experiència que et brinda la Via Verda. El seu km 0 és a Tortosa i el punt final a Alcanyís, a l'Aragó, un recorregut que ressegueix l'antiga via fèrria de la Vall de Safan. Aquí et guiarem perquè puguis fer l'itinerari per la Terra Alta i el Baix Ebre, una etapa que té 51 km i on hi ha un tram adaptat per a persones amb mobilitat reduïda

El recorregut va des de l'estació d'Arnes fins a la ciutat de Tortosa, passant pel Port, el riu de Canaletes i la plana fluvial de l'Ebre.

Mapa Via Verda Arnes - Tortosa

Powered by Wikiloc

La ruta té un desnivell de 450 m en baixada i uns 30 m en pujada i està molt ben preparada per al seu pas, fet que la fa accessible per pràcticament tothom. És important, però, portar llums damunt perquè en alguns túnels et pots trobar a les fosques. A més de les espectaculars vistes que ofereix, la ruta creua fins a 41 túnels

Via Verda Terra Alta i el Canaletes e1565002674592

El ferrocarril va estar en funcionament 31 anys, tancant-se definitivament el 17 de setembre de 1973 / Wikiloc

Recorregut Arnes - Tortosa

El punt d'inici de la ruta és l'antiga estació de Lledó-Arnes, a 5,5 km de la població. Al costat tenim un aparcament per als vehicles i, després, una línia d'autobusos que des de Tortosa ens torna a deixar a Arnes. El recorregut és fàcil: s'ha de seguir el sòlid ferm asfaltat de la Via Verda. En cas de voler dividir l'itinerari en dues etapes, el quilòmetre 27,1, a 6 km del Pinell, és la millor opció.

Fins a arribar al Pinell, es passa per Horta de Sant Joan, la muntanya de Santa Bàrbara, Bot, el rodeja la vall del riu Canaletes, l'estació del Port del Compte i Gandesa.

Preciosa via verda #viaverdavallsafan #albergxerta #colonies

A post shared by viaverdavallsafan (@viaverdavallsafan) on

Seguint el recorregut, després de creuar el pont de la Riberola, s'entra a la comarca del Baix Ebre. Els túnels ens porten fins a l'Estació de Benifallet i fins a Xerta, on hi ha una espectacular presa d'origen àrab. Després de creuar l'estació d'aquesta localitat, la ruta continua per la C-12 de forma tranquil·la passant per Aldover, Roquetes i, finalment, Tortosa.

Per a més informació i recomanacions, aquí.