El New York Times dedica la portada de la seva revista, que acompanya l'edició impresa del diari diumenge vinent, a la cantant catalana Rosalía i inclou un ampli reportatge des dels inicis de la seva carrera fins a convertir-se en una estrella.

"El viatge increïble de Rosalía de flamenc a megaestrella" és el títol de l'article especial dedicat a la cultura, que es publica una vegada a l'any, disponible des d'aquest dimecres en la seva edició digital.

"Jo vaig començar de zero. Ningú en la meva família no està vinculada a la indústria. Cap contacte en absolut amb la indústria musical ni amb la indústria d'entreteniment", va assenyalar l'artista a la revista a l'extens article.

El reportatge comença recordant la seva presentació davant de 40.000 persones al festival Mad Cool als afores de Madrid el juliol passat, per portar al lector a conèixer, a través d'una història explicada per la mateixa Rosalía i altres d'entrevistats, com es va obrir pas al món de la música.

Destaca que les seves col·laboracions amb altres estrelles com J. Balvin i que el seu àlbum "El mal voler" de 2018 va obtenir elogis per tot Europa i els Estats Units com un dels millors discos de l'any passat.

Recorda també que el tema "Malamente", inclòs en aquest disc va tenir 15 milions de reproduccions en continu en la seva primera setmana el maig de 2018 i va obtenir disc de platí en les llistes de popularitat llatines dels EUA a començaments d'aquest any.

Gràcies a "Malamente", Rosalía va aconseguir dos premis Grammy llatins d'un total de cinc nominacions, la qual cosa la va convertir en l'artista femenina més nominada del 2018, destaca la publicació.

També que li va valer cinc nominacions al Grammy llatí, incloent la de disc de l'any, els guanyadors del qual seran anunciats el proper mes.

"Un èxit com aquest inevitablement provoca reaccions negatives", aferma la revista, que recorda les crítiques que ha estat blanc la cantant de 26 anys. A Espanya, els rumors suggereixen que Rosalía és una falsificació creada per professionals de la indústria per satisfer les tendències del mercat. Els gitanos romanís espanyols l'han atacat per utilitzar paraules de caló (dialecte romaní) en les seves lletres i per adoptar pronunciacions andaluses i estils de carrer en els seus vídeos.

"Els nacionalistes catalans s'han queixat que hauria d'estar utilitzant la seva plataforma per guanyar suport per al seu moviment d'independència", diu el reportatge. Als Estats Units, ha estat acusada d'"apropiació de Latinx" per crítics a Twitter que afirmen que, com a país europeu, Espanya ha de ser exclosa de guanyar els Best Latin awards. "Però si estimes la música, la veu sobrenatural i les composicions revolucionàries de Rosalía són les millors respostes a aquests dards socioculturals", aferma la revista del New York Times.

"Abans que encapçalés llistes en YouTube i Spotify, Rosalía va passar més d'una dècada formant-se en el flamenc, una de les arts musicals més complexes, antigues i genuïnes del món. És com si una prometedora mezzosoprano hagués decidit abandonar l'òpera per portar-li coloratura al R&B", agrega.

La revista recorda quan el setembre del 2017 l'estrella colombiana Juanes va veure Rosalía cantar flamenc en un teatre de Madrid.

"I va començar a cantar aquesta dona. Jo em volia morir. O sigui, jo mai no havia sentit una cosa tan forta amb algú cantant davant mi com ho vaig sentir aquell dia, i a més per ser una noia tan jove, saps? Per a mi va ser com veure cantar a Carlos Gardel o Edith Piaf o algú així", després de la qual cosa va anomenar a la seva sòcia comercial en la companyia d'entreteniment llatí Lionfisch, Rebeca Lleó, perquè parlés amb Rosalía, assenyala.

L'article adverteix que encara és molt aviat per saber com evolucionarà la carrera de Rosalía, qui reitera que envellirà fent música. "Quan estàs en una relació, hi ha moments de tot", va dir l'artista a la revista.

"A l'inici sol ser d'una manera, a la meitat sol ser d'una altra i el final sol ser una altra. Sé que transitaré tot això. Jo sé que envelliré fent música i vull veure com la meva música canvia amb els anys", va indicar per expressar que el que més desitja és "no perdre mai les ganes de fer música".