El nou videojoc de la franquícia 007, anomenat First Light, ha estat creat parcialment a Catalunya i està sent tot un èxit. El títol ha venut més d'un milió i mig de còpies en tan sols un dia i ha obtingut molt bones crítiques dels analistes especialitzats, amb notes properes al 90 sobre 100 als principals repositoris de crítica de videojocs dels mitjans, Metacritic i OpenCritic. El videojoc, de l'estudi danès IO Interactive —i produït per Amazon MGM—, va sortir aquest dimecres i ha estat desenvolupat parcialment per les oficines de la companyia a Barcelona.
Es tracta d'un videojoc d'aventures i acció en la qual el jugador es posa en la pell d'una versió jove de l'espia britànic, abans de fer-se un nom. Es perfila James Bond com un recluta inexpert de l'MI6 que encara no ha arribat a la trentena i que ha de guanyar-se el càrrec de 007 i la llicència per a matar. L'actor que li dona veu és l'irlandès Patrick Gibson, i encarna un Bond rebel, astut i enginyós. No hi falten altres personatges emblemàtics com M, Q o miss Moneypenny.
La trama, una història original inspirada en les novel·les d'Ian Fleming i en la franquícia cinematogràfica, portarà el protagonista pel Regne Unit, Islàndia o Eslovàquia. L'objectiu serà capturar un agent corrupte i aturar un cop d'estat imminent, deixant al jugador decidir si vol enfrontar-se als reptes amb sigil i astúcia o a cops de puny i pistola en mà. El joc té una duració d'aproximadament unes vint hores, tot i que això sempre depèn de l'habilitat i l'estil de joc de cadascú.
Després de més d’una dècada sense nous títols relacionats amb la franquícia 007, ja està disponible First Light a les principals plataformes: PlayStation 5, Xbox Series S i X i per a ordinador, en els portals habituals de comerç en línia de videojocs en versió digital —la versió per a Nintendo Switch 2 està prevista per a aquest estiu—. Pel que fa a la llengua, està disponible en una quinzena d’idiomes, incloent-hi l’anglès, el castellà, el francès, el rus, l’italià o el japonès. En un futur, la branca barcelonina de l'estudi té la il·lusió de treure una traducció al català.
Uns 80 treballadors a la seu de Barcelona: "És el títol més important que hem fet"
A la seu d'IO Intercative a Barcelona treballen unes 80 persones, de les quals el gruix principal estava centrat en el desenvolupament d'aquest videojoc de James Bond. Tanmateix, els autors del joc admeten que és difícil delimitar què ha fet cada seu de cada país, perquè la creació de videojocs és un treball molt col·laboratiu i transversal, un procés en el qual poden participar centenars de persones d'arreu del món.
“És el títol més important que hem fet, però hem sentit molta independència per poder crear un bon joc”, explica l'Eduard López, que té el càrrec de principal designer i gameplay ambassador a l'estudi barceloní. López va afirmar recentment en una entrevista a l'ACN que "la responsabilitat era realment alta”, per haver de donar vida a un personatge tan conegut i estimat per a tota una superproducció videolúdica. La tasca no ha estat fàcil: "Volíem que encaixés amb qui havia de ser, però també que tingués la seva personalitat", apunta. Per fer-ho, han vist les pel·lícules diverses vegades i han llegit els llibres, per traçar què era propi de Bond i què no.
