La companyia distribuïdora de pel·lícules i sèries de televisió a través d'internet Netflix llançarà al novembre una nova modalitat de subscripció que inclourà publicitat, per un preu de 5,49 euros mensuals, amb el que s'avança a l'estrena d'un producte similar del seu rival Disney+. Es tracta del pla "Bàsic amb anuncis", que estarà disponible a 12 països: Alemanya, Austràlia, Brasil, Canadà, Corea del Sud, Espanya, Estats Units, França, Itàlia, Japó, Mèxic i el Regne Unit, segons va informar el portaveu de Netflix, Greg Peters, en una roda de premsa telemàtica.

Quan arribarà a Espanya la nova subscripció de Netflix amb anuncis?

A Espanya arribarà el 10 de novembre, però des del dia 1 d'aquell mes estarà disponible al Canadà i Mèxic; el 3 de novembre, als Estats Units, el Brasil, el Regne Unit, França, Itàlia, Alemanya, Austràlia, Corea del Sud i el Japó. Aquest nou pla oferirà totes les funcions del pla bàsic de Netflix, encara que amb algunes diferències: hi haurà una mitjana de 4-5 minuts d'anuncis per hora així com un nombre limitat de pel·lícules i sèries no disponibles a causa de restriccions de llicències en les quals la companyia està treballant.

Problemes econòmics

La decisió de crear un nou pla de subscripció a baix cost arriba després d'una pèrdua de competitivitat de Netflix en el mercat de les plataformes d'streaming, que es va traduir en un alentiment en el ritme de creixement de l'empresa i va desembocar en una notable reducció de la seva plantilla. Netflix va perdre gairebé un milió de subscriptors (970.000 comptes) durant el segon trimestre de l'any, període en què va obtenir uns beneficis nets de 1.441 milions de dòlars, va revelar la companyia al seu últim informe de resultats publicat el passat 19 de juliol.