La poeta Anna Campillo ha mort sobtadament aquest dimecres als 55 anys. Llicenciada en Filologia Anglogermànica per la Universitat Autònoma de Barcelona, Campillo va ser reconeguda amb el 38è Premi de poesia Miquel Martí i Pol i el 13è Certamen Literari de Relat Breu de Santa Eulàlia de Ronçana. La poeta deixa en el seu llegat el poemari Trencadissa (Trípode). La Fundació Miquel Martí i Pol ha anunciat que publicarà, conjuntament amb Pagès Editors, l'obra Udol i llop "el més aviat possible", amb el vistiplau de la família.
Anna Campillo (Mollet del Vallès, 1968) es va llicenciar en Filologia Anglogermànica per la UAB, universitat on també va impartir classes com a professora associada. A banda, Campillo ha participat en projectes com ara l'antologia Poesia anglesa i nord-americana contemporània (Edicions 62, 1994) i el 2022 es va publicar el seu primer poemari, Trencadissa, i va guanyar el 13è Certamen Literari de Relat Breu de Santa Eulàlia de Ronçana. També va quedar finalista en el Certamen de Poesia Pare Miret.
Mostres de condol a les xarxes socials
L’editorial Trípode ha lamentat la mort de Campillo i ha destacat la seva figura. "Anna, ens vas enamorar com a poeta, però sobretot per com eres: tranquil·la, agradable, sempre amb un somriure sincer i amb les paraules justes i precises. Eres llum i et feies estimar. Gràcies pel teu llegat en forma de versos. No t'oblidarem mai".
Anna, ens vas enamorar com a poeta, però sobretot per com eres: tranquil·la, agradable, sempre amb un somriure sincer i amb les paraules justes i precises. Eres llum i et feies estimar.
— Editorial Trípode (@Ed_Tripode) July 5, 2023
Gràcies pel teu llegat en forma de versos. No tʼoblidarem mai🕊️❤️ pic.twitter.com/Zw3oksLYJY
Per la seva part, la Fundació Miquel Martí i Pol també ha mostrat el seu "més sentit condol" i ha recordat que la poeta va ser la guanyadora del 38è Premi de poesia Miquel Martí i Pol. En la piulada, han anunciat la futura publicació de l'obra Udol i llop de Campillo.
Lamentem profundament la mort de la poeta Anna Campillo, 38è Premi de poesia Miquel Martí i Pol.
— Fundació Miquel Martí i Pol (@fundaciommp) July 5, 2023
Amb el vistiplau de la família i amb tot el nostre respecte, conjuntament amb @PagesEditors publicarem «Udol i llop» el més aviat possible.
El nostre més sentit condol. pic.twitter.com/ektNnnAdnm
El diputat de Junts Francesc de Dalmases s'ha sumat a les mostres de condol i ha assegurat sentir-se "colpit per la mort sobtada de l'Anna Campillo" i ha recordat que a Roda de Ter li van deixar llegir "el seu magnífic poemari Trencadissa". En aquest sentit, ha destacat un dels seus versos: "Estimem-nos amb urgència".
Colpit per la mort sobtada de l’Anna Campillo. A Roda de Ter em van deixar llegir el seu magnífic poemari ‘Trencadissa’ (@Ed_Tripode) i per despres de l’estiu ens havia promès ‘Udol i llop’, guanyador del Premi Miquel Martí i Pol.
— Francesc de Dalmases i Thió @JuntsXCat (@francescd) July 5, 2023
Va deixar escrit: ‘Estimem-nos amb urgència…’ pic.twitter.com/3l6sGQZs7y