La doctora Magda Carlas, especialista en dietètica i nutrició i membre de l'Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició, un dia més ens ajuda a amb els seus consells a tenir una vida més sana, avui ens explica com podem dinar bé a casa. Després de tants dies de confinament cal seguir cuidant la nostra dieta i també la nostra economia, ja que amb aquesta crisi molts ens haurem d'apretar el cinturó. 

 

És possible menjar bé i de forma equilibrada gastant menys?

La resposta és que sí, però cal tenir-ho planificat, no improvitzar. Mirar què tenim al rebost, què volem comprar, quants dies estarem a casa, quants som a casa, quants àpats... Així evitarem comprar aliments que no necessitem i no se'ns farà malbé el menjar. 

Vigilar les dosis

No cal comprar un bistec de 200gr! Amb 100 o 150gr ja en tenim suficient. El mateix passa amb el peix, de 150 a 200gr. Quan ho fem així, gastarem molt menys. Les quantitats són importants.

bistec carne plato eduardo roda lopes mNefYU7uRbk unsplash

"Val més que sobri que no pas que falti!"

Aquesta frase s'ha d'acabar. Si posem menjar sobre la taula en excés només hi ha dues possibilitats: que ens el mengem quan no ho necessitem, que acabi donant voltes a la nevera fins que passa a la brossa, o ens ho mengem en un altre format, això sí, els valors nutritius ja no són els mateixos que quan està cuinat al dia. 

Aliments molt nutritius i barats

Llegums, ous, peix blau... són aliments molt nutritius i barats. Perquè ens fixem en el rap i en el llenguado si alimenten com el lluç? Perquè ens fixem en les ostres si alimenten el mateix que els musclos? Cert que gastronòmicament són diferents, però estem parlant d'estalviar sense perdre aliments amb nutrients. Hem de comprar fruita del temps i d'aquí. Potser no és necessari menjar mangos i papaies. 

mejillones vapor nick karvounis AJCN8dyd 7w unsplash

El plaer gastronòmic no s'ha d'oblidar, però no tots els plaers són cars, cal parar atenció en tots aquells productes que tenim a prop i sovint, oblidats.

La doctora Magda Carlas és llicenciada en Medicina i Cirurgia, té un postgrau de Dietètica i Nutrició i un màster en Ciències dels Aliments per la Universitat de Farmàcia i Nutrició de Barcelona. Actualment forma part del departament de nutrició de la Clínica Eugin de Barcelona. Combina la seva feina diària a la clínica amb la divulgació mèdica i nutricional.

Va publicar el seu primer llibre el 1998, Alimentarse bien al ritmo de hoy (Plaza & Janés), i des de llavors ha fet altres publicacions: Cena conmigo esta noche (Plaza & Janés), Pasando de dietas (Plaza&Janés), Come conmigo en Barcelona (Plaza& Janés), 12 sopars per quedar bé (Ed. 62), 12 cenas para sentirse mejor (Ed. 62), Quítate un peso de encima, Capricis de Barcelona (Ara ed.), Barcelona Temptations (Ed. Viena), Cómo sobrevivir al menú diario de restaurante, Ahora te toca a ti (Planeta ed), No t’ho empassis (Columna), Caprichos sanos (Ed. 62) , Inteligencia Nutricional (Plataforma editorial), El chef en casa (Planeta), Más claro que el agua (Edtorial Amat ), La dieta puede esperar (2019, Cúpula).

Magda Carlas és consultora de nutrició per diversos mitjans de comunicació, forma part de l'Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició i és una ferma defensora de la cuina sana gastronòmica.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat