La doctora Magda Carlas, especialista en dietètica i nutrició i membre de l'Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició, un dia més ens ajuda a tenir una vida més sana, a veure com n'és d'important cuidar-nos. Si aquests dies al matí et peses i veus que el confinament t'ha deixat de regal alguns quilos de més, tranquil·litat, amb els consells de la doctora Carlas, temps i paciència, tot tornarà al seu lloc. 

 

Per on comencem? Podem sortir a caminar a un ritme ràpid, no cremarem gaires calories però la nostra ment quedarà més tranquil·la, bàsic per alimentar-nos de forma sana i conscient. També hem de recordar que els sopars han de ser de verdures i planxa.

S'han acabat les visites a la cuina entre hores

Ara que molts treballem des de casa, és molt difícil no picar entre hores. El problema és que és impossible controlar les quantitats al llarg del dia de forma conscient. Els àpats són els necessaris: esmorzar, mig matí, dinar, berenar i sopar. La resta? Prescindim-ne.

popcorn palomitas picar entre horas georgia vagim ny lHmsHYHk unsplash

Condimentar sí, però vigilant

Si mengem mongetes verdes banyades amb oli, o espàrrecs amb molta maionesa, ull!

No cal que sobri menjar

No fem més menjar del compte! Fem la dosis justa amb sentit comú. Si fem molt de menjar farem allò de "per això que sobra, m'ho menjo", quan no n'hi ha cap necessitat.

El plaer dolç

Què fem amb els dolços? Si realment volem baixar de pes els hem de dosificar, no cal treure’ls perquè sinó la vida seria molt trista, però hem de reduir-ne el consum.

galletas chocolate food photographer jennifer pallian OfdDiqx8Cz8 unsplash

I la copeta de vi, què?

A més alcohol, més calories. No cal suprimir, però reduir.

A poc a poc i bona lletra

Cal menjar amb tranquil·litat i amb un ambient el més relaxat possible.

Són consells coneguts, però si els tenim presents segur que ens ajuden a baixar de pes. I sobretot, calma. Ens hem engreixat, les circumstàncies són les que són, però tot tornarà a la seva “nova normalitat” i hem de tenir present que per baixar de pes, cal temps.

ensalada perder peso jez timms BHD2OxkYGSk unsplash

La doctora Magda Carlas és llicenciada en Medicina i Cirurgia, té un postgrau de Dietètica i Nutrició i un màster en Ciències dels Aliments per la Universitat de Farmàcia i Nutrició de Barcelona. Actualment forma part del departament de nutrició de la Clínica Eugin de Barcelona. Combina la seva feina diària a la clínica amb la divulgació mèdica i nutricional.

Va publicar el seu primer llibre el 1998, Alimentarse bien al ritmo de hoy (Plaza & Janés), i des de llavors ha fet altres publicacions: Cena conmigo esta noche (Plaza & Janés), Pasando de dietas (Plaza&Janés), Come conmigo en Barcelona (Plaza& Janés), 12 sopars per quedar bé (Ed. 62), 12 cenas para sentirse mejor (Ed. 62), Quítate un peso de encima, Capricis de Barcelona (Ara ed.), Barcelona Temptations (Ed. Viena), Cómo sobrevivir al menú diario de restaurante, Ahora te toca a ti (Planeta ed), No t’ho empassis (Columna), Caprichos sanos (Ed. 62) , Inteligencia Nutricional (Plataforma editorial), El chef en casa (Planeta), Más claro que el agua (Edtorial Amat ), La dieta puede esperar (2019, Cúpula).

Magda Carlas és consultora de nutrició per diversos mitjans de comunicació, forma part de l'Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició i és una ferma defensora de la cuina sana gastronòmica.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat