És, segurament, "el festival més eclèctic i temàticament desacomplexat”, assegura, Astrid Rousse, coodirectora de l’In-Edit, el festival de documentals musicals que se celebrarà a Barcelona del 23 d’octubre -amb una cita inaugural amb Spinal Tap II: The End Continues, seqüela del fals documental i clàssic de la sàtira roquera This Is Spinal Tap (1984)- fins al 2 de novembre - el festival tancarà amb We Want The Funk!, un documental que, a través del funk, traça un recorregut i una reivindicació de la cultura i la música afroamericanes als Estats Units, al voltant de figures com James Brown, Labelle, Sly Stone, Bootsy Collins o George Clinton-, i que enguany celebrarà la seva 23 edició. El programa d'aquest 2025 comptarà amb 71 llargmtratges, destacant films sobre artistes com Depeche Mode, Spinal Tap, John Lennon, Yoko Ono, Sex Pistols, Antonio Flores, Leiva o Gustavo Dudamel. És el festival més eclèctic i, amb documentals que van des d'artistes de funk fins a l’electrònica, passant per la salsa, el metal, la música experimental, el punk, l’hip-hop, el flamenc més pur i de fusió, el pop actual i dels 80, la cançó d’autor, el jazz o la música clàssica, la d'aquest any sigui la seva edició més eclèctica. 

El més destacat de l'In-Edit 2025

Entre els llargmetratges internacionals de l’In-Edit 2025, cita imperdible per a melòmans i cinèfils, millor encara si són melòmans cinèfils, destaca l’estrena europea del concert-documental Depeche Mode: M i la projecció d'Ol’ Dirty Bastard: A Tale Of Two Dirtys, primer documental oficial sobre el membre fundador de Wu-Tang Clan i icona de l’hip-hop. El festival també s’acostarà a figures com Boy George, que mostra parts desconegudes de la seva vida a Boy George & Culture Club; Jeff Buckley, amb un colpidor documental, It’s Never Over, Jeff Buckley, ple d’imatges inèdites i records de qui el van estimar. Per la seva banda, John Lennon i Yoko Ono protagonitzen dos documentals sorprenents: Revival69: The Concert That Rocked the World, sobre l’anomenat Woodstock canadenc, i Daytime Revolution, amb un tresor d’imatges de la setmana en què van presentar el programa de tarda més vist de la televisió nacional nord-americana.

In-Edit 2025

En la secció estatal, l'In-Edit projectarà dues cintes que recentment van passar pel Festival de Sant Sebastià: Flores para Antonio, documental dirigit pel català Isaki Lacuesta que ofereix un retrat molt íntim d’Antonio Flores a través de la seva filla Alba Flores, o la lluita de Leiva per continuar actuant a Hasta que me quede sin voz. També es donarà a conèixer la història darrere d’una de les cançons més icòniques de Víctor Manuel, Solo pienso en ti, que dona títol al documental, així com l’impacte que va tenir Farruquito en la internacionalització del flamenc i com el va afectar, en l’àmbit personal i professional, l’atropellament que va protagonitzar fa 22 anys, quan conduïa a gran velocitat, sense carnet ni assegurança, i que va costar la vida a una persona, a qui no va auxiliar. Amb aquests, documentals focalitzats en artistes catalans com Joan Dausà, El Gitano de Balaguer o Marala.