'Damsel', la pel·lícula dirigida per Juan Carlos Fresnadillo i protagonitzada per Millie Bobby Brown, ha irromput aquesta setmana en l'exclusiva llesta de les deu pel·lícules més vistes de tots els temps a Netflix.
Després de 87 dies d'emissió, la cinta ha aconseguit 137.2 milions de visualitzacions, per sobre d'altres com 'La Mare', amb Jennifer López, que se situa ara en el número 9 d'aquest rànquing amb 136.4 milions de vistes; i 'Punyals per l'esquena, el misteri de Glass Onion', que està ara mateix en el número 10 amb 136.3 milions de visualitzacions. L'entrada de 'Damsel' en aquest rànquing de films més vistos de tots els temps ha expulsat de la llista 'Extraction', amb Chris Hemsworth, que se situava al lloc número 10.
Aquest rècord col·loca el canari Juan Carlos Fresnadillo com el primer director espanyol en assolir aquest Top10 de pel·lícules en anglès més vistes en la història de la plataforma. Davant de la notícia, llançada ahir a la nit per la mateixa plataforma, Fresnadillo pensa que "el públic mundial ha acollit tan bé 'Damsel' perquè dona una nova veu a les heroïnes femenines, suggerint una nova forma de conquerir el poder i la llibertat."
"La recompensa més emocionant d'aquest gran èxit és veure com Damsel s'ha convertit així en una pel·lícula icònica per a les noves generacions", ha dit. Remarca també que deu l'èxit de la pel·lícula "a l'amor incondicional i al treball d'un elenc i equip increïble, milers de persones que la van fer possible".
Protagonitzat, entre d'altres, per Millie Bobbie Brown (Stranger Things, Enola Holmes) Robin Wright (Forrest Gump, House of Cards) i Angela Bassett (Tina, Black Panther), 'Damsel' és una fantasia èpica les protagonistes de la qual són, principalment, dones. Després d'estrenar-se a la plataforma el 8 de març, 'Damsel' va estar sis setmanes en la llista de les 10 millors pel·lícules mundials, i va assolir el Top 10 de pel·lícules a 93 països. La pel·lícula va marcar la setmana d'audiència més gran per a qualsevol pel·lícula de Netflix des de la seqüela de 'Knives Out', 'Glass Onion', a finals de 2022, amb més de 50 milions de visites en la seva segona setmana al Top 10.