Caos al Primavera Sound pel temporal, que ha obligat a cancel·lar els caps de cartell entre llàgrimes. Després d'un vespre de dijous ple d'incertesa al Parc del Fòrum per la pluja i la manca d'informació, el primer dia del festival finalment ha acabat sense els concerts de Bad Gyal, Massive Attack i Doja Cat, els plats forts de la jornada. Ha estat aquesta última, probablement la més esperada entre el públic local i, sobretot, estranger, la que s'ha mostrat colpida a Instagram quan ha comunicat que se suspenia la seva actuació. Sense dubte, un dia per oblidar tant per als assistents com per a l'organització,
Malgrat la previsió meteorològica, tot havia començat bé. Poc després de les sis de la tarda, a l'escenari Schwarzkopf —sota les plaques solars del Fòrum—, Renaldo & Clara presentava el seu nou disc, L'Encant. Però poques cançons hem sentit del nou àlbum: el format festival, amb horaris curts i estrictes, han fet que la lleidatana Clara Vinyals apostés per un repertori més aviat ple de clàssics, com "L'amor fa calor" o "El riu". El públic, que és veritat que no seria el més nombrós del Primavera Sound, ha generat la que ha estat l'atmosfera més catalanoparlant amb diferència del festival. Tot seguit, i fent un esprint fins a l'altre extrem del recinte, a la gàbia d'Adidas actuava el raper Teo Lucadamo, un personatge que navega entre Revers i EN Blau. Sí, és fill de l'actriu Aitana Sánchez Gijón (que ara sortiria amb el també actor Maxi Iglesias), tot i que el que realment importa és que aquest noi només ha necessitat mitja hora (mitja hora!) per fer ballar una turba de fans engarjolats al ritme del seu hip-hop farcit d'humor, electrònica i, per què no, jazz. Ah, i per explicar-nos que ha estat en un bany on, probablement, han anat de ventre els Beatles.
En acabat, cap a l'escenari Occident, al costat de la porxada. Poc abans de les vuit començava el concert dels estatunidencs Geese, el grup de rock per excel·lència de la generació Z, però abans tocava hidratar-se. La millor opció són els dispensadors d'aigua gratuïta que hi ha distribuïts arreu del recinte, perquè la cervesa va a preu d'or: sis euros per un got de plàstic de poc més de 35 centilitres. Això i els temps accelerats són una de les (moltes) crítiques que fa el periodista musical català Nando Cruz al seu famós llibre Macrofestivales (Península, 2023), aixi que no cal entrar més en el tema.
Tot pintava genial per al concert de la banda liderada per Cameron Winters, que s'alçava gloriós amb la seva jaqueta Adidas davant de milers i milers de persones. Malauradament, aquí han començat els problemes. Arribaven les primeres gotes d'aigua i, amb elles, un canvi brutal en el paisatge del festival. Els turistes (i no tan turistes), principalment anglosaxons, han hagut d'ocultar els seus modelets —molta samarreta de futbol i look de cowboy— tan treballats sota el plàstic assèptic de la peça de roba més representativa del dia: les capelines. La imatge era dessoladora, més semblant a la sopa de plàstic del Pacífic que a cap altra cosa. Encara rai que hi havia alguns assistents preparats que lluïen impermeables amb estampats de vaca per animar una mica el vespre.
Per sort, la porxada era al costat, i el públic s'ha traslladat progressivament fins allà. De fons, els Geese resistien una pluja que augmentava per moments, mentre gairebé tot el festival es refugiava com podia. Els assistents anxovats han fet temps fins a nou avís, matant el temps entre cerveses de sis euros i cigarretes. "Is my eyeliner ok?", pregunten les forasteres, aprofitant la pausa per refer-se el maquillatge. A l'escenari, s'ha acabat el rock i apareix un missatge a les pantalles: els concerts en aquest punt queden suspesos fins a nou avís. Als mòbils, les alertes dels mitjans que informen de suspensions "temporals". El pitjor estava per arribar.
Poc abans de les nou, una treva. Amb les capelines, els assistents poden baixar fins a l'escenari Cupra —el de les grades— per gaudir del pop electrònic de la francesa Oklou. Entre cançó i cançó, apareixen els rumors: alguna cosa ha passat als escenaris principals, els d'Estrella Damm i Revolut, en un extrem del recinte. Allà havien d'actuar Massive Attack, Doja Cat i Bad Gyal, en aquest ordre. Anem cap allà, que a les deu era el torn del duo de Bristol i el seu trip-hop, però res: de lluny es veu com l'escenari està completament buit mentre, i a l'entrada una fila de personal de seguretat que evita l'entrada d'un públic que torna a mullar-se. Hi ha nervis, i turistes xops fins al moll de l'os s'encaren amb els treballadors per saber què passa, sense que ningú tingui informació. Sembla que, per culpa del temporal, ha caigut una pantalla, qui sap si també uns altaveus, i ara mateix no es pot actuar.
Primavera Sound 2026, dia 1
Tothom, i especialment la gent que ha vingut dels Estats Units, mostra preocupació per si es podrà veure o no la Doja Cat. Arriba el primer missatge: queden cancel·lades les actuacions d'Alex G, a l'escenari Revolut; i la de Mac Demarco, a Occident. De la resta dels concerts, res, tot i que la música continuava en alguns punts. Dels caps de cartell, encara menys, fins que cap un quart de dotze —molta estona després— arriba un segon missatge: que els Massive Attack sí que actuaran, i que ho faran a dos quarts d'una a l'escenari Estrella Damm. La gent, que s'havia desperdigat buscant aixopluc per totes bandes davant d'una pluja que continuava, es dirigeix cap allà. Molts, amb una idea equivocada fruit de la manca d'informació: això volia dir que també actuarien la Doja Cat i la Bad Gyal. Error.
El públic es torna a concentrar davant del cordó de seguretat, sense poder accedir a la zona dels escenaris. Hi ha persones que pleguen, un cop han vist que els impermeables ja no garanteixen la seva funció, que tenen els peus ben molls i que no han pogut seure a descansar. I marxen amb el dubte de si fan bé, de si finalment lamentaran haver anat cap a casa quan vegin que han actuat la Doja Cat i la Bad Gyal. Però sí que han fet bé. A Twitter, a les onze de la nit, és la mateixa Doja Cat la que ha de dir que "no és prou segur per continuar l'espectacle aquesta nit". "Això vol dir que cancel·la?". Sí, respon ella: "Malauradament, s'ha cancel·lat a causa del temps". I obre un directe d'Instagram plorant des de la seva habitació d'hotel:
.@DojaCat gets emotional on Instagram live after her #TourMaVie show in Barcelona got canceled due to the weather. pic.twitter.com/K17nQ8uXvS
— Doja Cat News (@DojaNews) June 4, 2026
Un misteri resolt, a la fi. Per sort o per desgràcia, ja sabem que no actuarà la Doja Cat. Ja només ens quedava saber què passaria amb Massive Attack i Bad Gyal. L'últim missatge oficial que tenim és que "la programació dels escenaris Occident, Cupra, Schwarzkopf, The Levi's Warehouse i Cupra Pulse es celebra en aquests moments segons els horaris previstos". Pel que fa als caps de cartells, el que havíem dit que els britànics actuaven a dos quarts d'una de la matinada, tal com apareix també en l'horari actualitzat de l'aplicació del Primavera Sound. Un horari en el qual, per sorpresa, també es pot veure que l'Alba Farelo ha estat reprogramada a tres quarts de tres, tot i que no hi ha hagut cap avís al respecte.
Tanmateix, a la una de la matinada, arriba el cop de gràcia definitiu: "Lamentablement, les condicions climatològiques i tècniques han fet impossible que els concerts de Massive Attack, Doja Cat i Bad Gyal (...) puguin celebrar-se per raons de seguretat". "La programació de la resta d'escenaris es desenvolupa en aquests moments segons els horaris previstos", afegeix. A saber quants valents han continuat amb la programació de la resta d'escenaris, mentre la pluja intermitent continuava al Parc del Fòrum.
