L'associació de galeries Art Barcelona impulsa Art Nou, una convocatòria per impulsar artistes emergents i per difondre nous valors artístics. Es tracta d'un complet programa d'exposicions, tallers i xerrades i visites a galeries i espais d'art de tota la ciutat, que del 5 al 23 de setembre convertirà Barcelona en l'epicentre de l'art jove. 16 espais col·laboren en la iniciativa.

Mis muertos   Uriginal

Mis muertos. Uriginal.

Noves veus, nous conceptes

20 artistes s'han sumat a aquesta iniciativa. El premi Art Nou 2017, dotat per la Capella amb 2.000 €, ha recaigut en Martin Llavaneras, que ha rebut el premi per l'exposició Fruit Belt, una exploració del món del cautxú i del pneumàtic mitjançant l'ús de diferents registres (la seva obra es podrà veure a la Fundació Joan Miró). El jurat estava integrat per les comissàries Irina Mutt i Sonia Fernández Pan, amb Gerard Ortín, guanyador del guardó Art Nou 2016. Les exposicions són de caràcter ben divers. L'espai de creació La Escocesa mostra Acción de descarga, un projecte col·lectiu en què 14 artistes participen amb la seva pròpia obra relacionada amb el concepte de descàrrega, però creant una interrelació entre elles. A la N2 Galeria Uriginal (Uri Martínez) presenta Mis Muertos / Dead Relations, una obra en què reflexiona sobre una caiguda que va patir i que li va provocar problemes greus d'equilibri i de visió, que li afecten molt al seu desenvolupament professional. A la Galeria Trama es presenta ART<35 BS 2017, una iniciativa promoguda per la Galeria Trama i la Sala Parés, amb el suport del Banc de Sabadell, per donar oportunitats als nous aritstes, menors de 35 anys, i facilitar mercats per a les noves creacions. S'hi podran veure les obres de Gabriel Coca, Adrià Gamero Casellas, Héctor Hernández, Asensio Martínez Soler, Esther Navarro, Joan Pallé, Jorge Pérez Higuera, Carlos Peris, Luciana Rago i Javier Rodríguez Lozano.

Confluències

Galeria Joan Prats, al carrer Balmes 54, presenta Confluències, una exposició que reuneix obres de les artistes Alicia Kopf, Lola Lasurt i Teresa Solar Abboud, que estableixen un diàleg amb obres d’altres artistes de la galeria escollits per elles: Cabello/Carceller, Perejaume i Fernando Prats. Sorgeix així una dinàmica basada en l’intercanvi de mirades entre artistes de diferents generacions, que dona lloc a connexions i noves lectures, de vegades directes, altres vegades inesperades.

Confluències Alicia Kopf

Alicia Kopf.

Alicia Kopf presenta la sèrie fotogràfica Waterfall chasers (2015), que al·ludeix simbòlicament al desglaç com a moment de descontrol de les emocions, a partir de representacions de cascades. La idea de la fluïdesa de l’aigua vincula aquestes obres a una sèrie de dibuixos de Cabello/Carceller titulats Autoretrato como fuente i Fuente (2005). L’obra de Lola Lasurt Preparation for Wit Boven Zwar (2016), formada per olis sobre tela i disfresses, proposa una reconstitució del Carnaval d’Aalst de 1946 a partir d’una pel·lícula 16mm de l’època. Amb un acostament similar, Perejaume, en la sèrie de dibuixos Ball de muntanyes (2007), associa els balls folklòrics a les muntanyes, usant, com és comú en la seva pràctica, referències a la cultura catalana que remeten a preocupacions universals. Teresa Solar Abboud, amb Doble Mordido (2013), indaga sobre les eines i processos fotogràfics que van intervenir en els experiments de Harold Edgerton, qüestionant conceptes com la protecció, l’ocultació o la sobreexposició. De la mateixa manera, Fernando Prats, a Sismograma Chuquicamata (2008), usa tècniques parafotogràfiques, com el fumat del paper, amb la finalitat de fixar moments o rastres d’una acció en un paisatge.

Agnus

agnus laura gómez lerena

A la Galeria Balaguer, del carrer Roger de Flor 5, i fins al 22 de setembre, exposa Laura Gómez, amb un conjunt de fotografies sobre el món rural. Agnus no pretén ser un testimoni  objectiu de l'ambient ramader. Tampoc situa a l'agricultor al centre del relat. És una mirada parcial sobre la realitat, una metàfora sobre la vida i la mort amb les ovelles com a protagonistes. Els alts contrastos de llum i foscor de les imatges representen dos mons antagònics: la vida i la mort, l'home i la naturalesa. Aquesta explotació ramadera és representada com un món estanc i inalterable en el qual els seus habitants vaguen subjectes a la transitorietat de la vida.

 

Acción de descarga. Exposició a La Escocesa.