Un turista britànic s’ha convertit, gairebé sense voler-ho, en una icona efímera de l’estiu eivissenc. Jack Kay, originari de Newcastle, ha estat batejat a les xarxes com el “Final Boss d’Eivissa”, una expressió que sorgeix del món dels videojocs per designar l’últim i més extravagant enemic a vèncer. En aquest cas, però, el personatge en qüestió no combat ningú: balla amb un got a la mà, unes ulleres de sol fosques, una armilla de disseny i una cadena d’or ben visible. El seu estil peculiar i especialment un tallat de cabells insòlit —mig monjo medieval, mig rave dels noranta— l’han convertit en viral després d’un vídeo publicat pel club Zero Six West, que demanava ajuda per identificar “aquesta llegenda absoluta”. La resposta no ha trigat a arribar: més de 18 milions de reproduccions i una nova icona pop de temporada.
Des que es va descobrir la seva identitat, l’auge de Kay a internet ha estat meteòric. Nous vídeos del “Final Boss d’Eivissa” han anat apareixent a TikTok, com el d’un company de festa que va penjar un clip amb ell que ja suma més de 9 milions de visualitzacions. El seu rostre ha acabat estampat en mems, i fins i tot diverses marques han aprofitat el fenomen per fer-ne publicitat a les xarxes. L’adoració digital no s’ha fet esperar: “Aquest home se’n va anar de vacances com a Jack i tornarà com a Final Boss d’Eivissa. La setmana que ve tindrà un pòdcast i el mes que ve llançarà una criptomoneda”, escrivia un usuari a la xarxa social X. Fins i tot Booking.com s’ha afegit a la festa i li ha enviat un missatge: “Ei, llegenda, volem que tornis a Eivissa per a una estada prolongada”.
@daltonclapham_ Man the myth the legend 🫡 #ibiza #destino #finalboss ♬ original sound - Dalton
Lluny d’amagar-se, Kay ha abraçat del tot el seu nou rol de “Final Boss d’Eivissa”. En declaracions a The Ibiza Times, una empresa turística de l'illa, el jove de 26 anys es va presentar amb tota la seguretat del món en un vídeo a Instagram: “Soc el Final Boss d’Eivissa. Jack Kay. Som-hi”. I no ha deixat passar l’oportunitat de fer créixer la seva marca personal: ja ha obert comptes oficials a TikTok i Instagram —on supera els 28.000 seguidors— i ha compartit un missatge on ha donat les gràcies per l’ascens catapultat que se li ha donat a la seva figura: “Agraeixo l’amor i els missatges de tothom. Em posaré en contacte tan aviat com pugui. És molt per a mi a assimilar… només soc una persona normal de Newcastle, és una bogeria. Estigueu atents, tinc grans notícies que vindran”. The Independent assegura que ja ha estat fitxat per l’agència Neon Management —especialitzada en figures mediàtiques—, així que tot apunta que Jack Kay està a punt de començar la seva pròpia carrera com a figura pública.