Jordi Baiget, ex-conseller d’Empresa i Coneixement de la Generalitat amb el president Puigdemont, presideix des de fa un any l’associació Area8 amb l’objectiu de desenvolupar les potencialitats de la Indústria 4.0, el desenvolupament de la impressió 3D i de la mobilitat urbana connectada, el desplegament del 5G, projectes transversals de la indústria 4.0 i la transformació digital de les pimes. Una plataforma multisectorial d’empreses per posar en primera línia tecnològica el pol industrial i logístic de Barcelona, l’Hospitalet i el Prat.

 

Amb el confinament hem vist com s’aturava la demanda en sec, d’una manera inesperada, però també l’oferta”. Per tant, “s’ha de passar d’estratègies de diversificació, digitalització i col·laboració a simplement una, la supervivència, perquè tard o d’hora tornaran a produir i a crear ocupació”.

“La digitalització acaba sent el sistema nerviós, et dona totes les terminacions que et permeten estar viu. Si no, hi ha empreses que haurien tancat”. Baiget alerta, però, que “perquè hi hagi digitalització ha d’haver infraestructures. Al voltant d’Area8, amb Barcelona, l’Hospitalet i el polígon Pedrosa, hi ha un pol molt important de 5G i això ha permès la connectivitat. La regeneració ha de ser un dels inputs de qualsevol empresa”. El president d’Area8 destaca la possibilitat del treball en xarxa entre empreses, potser competidores, que poden col·laborar. Enumera les empreses que en formen part i posa en valor les que treballen per donar resposta a les necessitats col·lectives com la mobilitat sostenible, l’energia eficient i l’aprofitament i el respecte al medi ambient.  

 

Lideratge? “En infraestructures estem relativament bé, però el que ens falta és col·laboració, treballar en xarxa, amb fórmules publico-privades, però amb més privada-privada i també pública-pública entre les administracions i entre els diversos centres. Hi ha molts centres tecnològics, centres d’innovació o universitats que serà difícil que avancin si no treballen en projectes conjunts amb empreses”. Baiget no vol que la formació sigui un mantra, sinó una necessitat per a tota la vida. I no per manca de recursos, què hi són, ”però s’han de gestionar millor i invertir-los bé en les necessitats específiques dels treballadors de cada empresa”.

 

La campanya #joimpulsotalent permet fer aportacions econòmiques per apadrinar talent d'una forma molt senzilla, ara i aquí.