“El problema mai no està en la tecnologia, sinó en l’ús que en fem d’ella”. Genís Roca, expert en societat digital, considera que, més que un problema amb la pròpia tecnologia, “tenim un problema de drets i deures”. En una de les entrevistes que la Welcome Talent Society està realitzant en el marc dels Premis Talent, el nostre interlocutor valora la manera en què l’Estat hauria de gestionar les nostres dades personals per fer front a la pandèmia de la Covid-19.

El també president i fundador de RocaSalvatella, empresa dedicada a la transformació digital d’altres companyies, sosté que la recollida de dades personals per part de l’Estat ha d’estar sotmesa a dues “condicions”:que es faci d’acord amb la llei i que sigui només per a combatre el virus (no pas per a d’altres).

Tot i reconèixer que en moments d’incertesa com aquest existeix “la temptació d’anar cap a models més autoritaris”, Roca considera que els ciutadans també tenen eines per frenar aquesta deriva. “De la mateixa manera que hi ha una tecnologia que podria posar-se al servei de l’Estat per vigilar la ciutadania, nosaltres també tenim una tecnologia per vigilar l’Estat i organitzar-nos”.

D’altra banda, són diversos els sectors professionals als que aquesta crisi els servirà per donar un pas definitiu cap a la digitalització. “Situacions com aquesta, malauradament, són motor de canvi”, apunta Roca, que considera que la crisi actual genera una “necessitat” que t’obliga a actuar: “El veritable repte de la digitalització és si estàs disposat a fer les coses d’una altra manera, a reconsiderar els teus processos i, de vegades, canviar la teva actitud”.



La campanya #joimpulsotalent permet fer aportacions econòmiques per apadrinar talent d'una forma molt senzilla, ara i aquí.