Últimament tothom parla de sostenibilitat. Que si hem de disminuir l’ús dels plàstics, que si necessitem dosificar els recursos, que si consumim aliments quilòmetre zero. Frases com aquestes les escoltem gairebé cada dia i les veiem escrites en aparadors o en les tanques publicitàries que reposen a les parades d’autobús. Però la sostenibilitat no és una paraula de moda buida de contingut: apostar per ella és un reclam, una responsabilitat i gairebé una obligació, sobretot per aquelles empreses o marques la producció de les quals pot tenir un impacte molt més agressiu en el medi ambient. I, en el món dels detergents, aquesta consciència pel món en el que vivim es diu Detersolín.

Detersolín és molt més que una marca de detergents: va ser la primera en tot l’estat que va aconseguir llançar un detergent líquid per rentadores automàtiques. Corria l'any 1973 quan va fer-se palpable aquesta gesta, tot i que la seva història es remunta a 1942, quan aquesta marca nascuda a Barcelona va començar a caminar, segurament sense creure’s que s’acabaria convertint en un referent mediambiental per la competència. També va ser una de les primeres marques del mercat espanyol tant en reduir el contingut d’aigua a les fórmules com en treure els microplàstics i els fosfonats dels seus articles per reduir la contaminació aquàtica. I tot això quan ser sostenible era l’excepció, i no la norma.

Detersolín

Certificació ecològica i apte per a vegans

La reputació de Detersolín es mesura amb valors, confiança i una feina ben feta que posa la innovació al centre. Per aquesta marca catalana, ser conseqüents amb la seva filosofia és un requisit indispensable per generar vincles forts amb la clientela; una relació avalada per gairebé 8 dècades. I és que a menys d’un any per celebrar els 80 anys de vida, la marca no ha parat de lluitar per millorar la seva relació amb l’entorn i per dur a terme produccions molt més verdes i respectuoses amb el medi, ja sigui disminuint el malbaratament de l’aigua o recolzant la fabricació local o comarcal per reduir l’impacte mediambiental – el 100% dels detergents de la marca es fabrica a les seves instal·lacions de Santa Margarida i els Monjos (Alt Penedès), mentre que gran part dels proveïdors són empreses locals o de la demarcació de Barcelona.

L’última revolució de Detersolín és haver introduït el primer detergent i suavitzant amb certificació ecològica de la seva història. Un pas més que fa d’altaveu i que vol demostrar que les alternatives sostenibles estan més a prop del que pensem. I és que amb aquest nou article, tot elaborat amb plàstics reciclats i lliure de microplàstics, la marca també es situa com a capdavantera d’una àmplia gamma de conceptes que busca la complicitat amb l’entorn ambiental. Per exemple, que aquest detergent i suavitzant és apte per a vegans, sense que cap component hagi estat testat en animals i amb unes fórmules fetes amb agents actius d’origen vegetal – concretament, un 97% del total producte.

L’etiqueta BIO també té cabuda en la recepta del detergent, produït amb ingredients que provenen de l’agricultura ecològica i que, per tant, es caracteritza per provenir d'una explotació agrícola autònoma basada en la utilització òptima dels recursos naturals, sense utilitzar ni productes químics sintètics ni organismes genèticament modificats – com abono per combatre les plagues, per exemple – i que respecta la terra. I precisament el valor afegit de Detersolín és aquest: tenir cura de tota la cadena de producció per crear productes naturals i aptes per cuidar i protegir qualsevol tipus de roba o teixit.