Cacaolat i Letona se sumen a la celebració del centenari de la xarxa d’autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), amb la que mantenen una estreta relació des dels seus orígens. Ambdues marques vestiran amb publicitats dels anys 50, dos dels autobusos històrics que TMB torna a posar en funcionament, el francès Chausson Urbas 59, de 1955, i el nord-americà Dodge Brothers, de 1935.

L’autobús urbà és un dels mitjans de transport públic més antics que existeixen, i alhora un dels serveis de transport públic més ben valorats avui en dia per generacions d’usuàries i usuaris. Cacaolat –la marca pionera de batut de cacau fidel a la recepta tradicional i al sabor de sempre– i Letona –la llet de referència en el canal Horeca a Catalunya i líder en llet fresca en el canal alimentació– són també una representació de marques nascudes a Barcelona, en concret l’any 1933 i 1925 respectivament. Igual que TMB, ambdues empreses han passat de generació en generació  en aquest darrer segle.  

Cacaolat Letona TMB

En el marc del centenari de la xarxa de bus, la Fundació TMB posa en circulació alguns dels seus busos clàssics per celebrar el seu Centenari. Dos d’ells, el Chausson Urbas 59 i el Dodge Brothers, aniran decorats amb publicitats antigues de Cacaolat i Letona. Així, ambdues empreses posen en valor la seva història i recuperen moments clau de la trajectòria dels seus logotips, que encaixen a la perfecció a nivell de disseny amb els models d’autobusos escollits.

A partir de setembre aquests autobusos s’exposaran a l’Exposició central del centenari que es farà a Barcelona. Tothom que no hagi pogut veure’ls en diferents punts del territori podrà visitar-los i fer un salt enrere en el temps revivint els orígens de l’autenticitat que tant caracteritza a TMB, Cacaolat i Letona.