Els taxistes creuen que a Barcelona fan falta molts més professionals. Gairebé la meitat dels conductors enquestats, un 42%, perceben que hi ha "escassetat" de professionals per cobrir les llicències actuals. Aquesta és la conclusió principal d'un estudi de l'empresa Free Now i el Mobility Institute del RACC, que alerta que l'edat mitjana dels conductors que operen a la ciutat de Barcelona és força elevada, de 49,8 anys. Aquest factor contribueix en la percepció de dèficit de professionals per part dels taxistes i "suggereix que a curt o mitjà termini hi haurà moviment" en el mercat, les jubilacions de gran part dels professionals, que abocarà en un "augment significatiu" de transferències a nous propietaris. L'estudi es basa en més d'un miler d'enquestes a usuaris i taxistes.
Els taxistes, a favor de l'ampliació d'horaris
L'informe també recull que els enquestats s'han mostrat favorables a una ampliació dels horaris de servei en considerar que la norma que limita a 16 les hores de treball continuat per vehicle no dona als conductors el marge necessari per adaptar-se a les necessitats del mercat. "Això suposaria un increment de la capacitat per adaptar l'oferta a la demanda real i optimitzar l'ús dels recursos existents", apunten. L'ampliació de la jornada ja s'ha implementat en altres ciutats, com ara Madrid.
Una altra de les conclusions més rellevants és que el 77% dels usuaris del taxi de la capital catalana, és a dir, tres de cada quatre, "no consideren adequat sumar més vehicles als carrers". A banda, l'informe subratlla també que un 44% dels clients de taxi sol·licita el servei a través d'aplicacions.
L'etern malestar entre taxistes i VTC
L'etern malestar entre el sector del taxi de Barcelona i les empreses que actuen sota llicència de Vehicle de Transport amb Conductor (VTC) neix d’una futura llei del Parlament de Catalunya que ha de servir per posar límits al sector del transport. Mentre Élite Taxi alerta d’un important augment de la congestió del trànsit als carrers de Barcelona si s'incrementen les llicències de VTC, els treballadors de les VTC contraataquen i exigeixen poder dir la seva en l’elaboració de la nova llei, que ha de regular el transport en vehicles de fins a nou places. Un portaveu de les VTC va apuntar en una manifestació el passat mes de març que la normativa podria arribar a destruir fins a 4.000 llocs de treball: "El Govern tramita un esborrany que només afavoreix els interessos del taxi", indiquen des del sector.