El passadís de transbord entre les línies L2 i L4 i l’L3 del Metro de Barcelona no és només el més llarg de la xarxa, sinó també un dels que menys conviden a travessar-lo per la seva sordidesa. Ara, una intervenció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha millorat el pas per aquest túnel de 260 metres que recorre aquest passeig barceloní en el tram comprès entre la Gran Via i el carrer Aragó. Amb el nom d’‘Espais més amables, entorns més acollidors’, s’han instal·lat imatges d’alta resolució que fan més passejable i molt menys sòrdid el passadís d’enllaç, que s’ha convertit en un espai una mica més viu i dinàmic.

La intervenció ha anat acompanyada d’una rentada de cara de l’espai i una millora de la il·luminació, en una mesura recollida al pla de prevenció, detecció i intervenció de l'LGTBI-fòbia a les xarxes de transport públic que contempla la generació d'espais segurs i acollidors, amb una millora de la il·luminació. Segons ha informat TMB, amb aquest objectiu s'ha treballat una prova pilot per a reforçar la percepció de seguretat dels usuaris i prevenir conductes d'assetjament masclista i LGTBI-fòbiques a la xarxa de metro. En concret, la intervenció al passadís del Passeig de Gràcia consisteix en la instal·lació d'uns vinils amb fotografies d'alta resolució de l'exterior a una part de l'intercanviador.

passadis metro passeig gracia foto tmb 1
Foto: TMB

Es tracta d'un tram de 23 metres situat a l’inici de l'intercanviador per l’accés de Passeig de Gràcia/Gran Via. Les dimensions dels vinils són de 2 metres d’alçada per 23 metres de llarg, que cobreixen la totalitat de les parets del tram. Les imatges es repeteixen de forma inversa a ambdues parets del recorregut. D'altra banda, s'ha reforçat la il·luminació d'aquest tram, per millorar-ne la visibilitat i la percepció de seguretat. També s'ha pintat el sostre i les columnes recreant el cel de la ciutat, fent de l'espai un lloc viu, agradable i dinàmic.

Un passadís entaforat a l’aparcament soterrani

La longitud del passadís d’intercanvi es deu principalment al fet que les estacions de les línies L3 i L4 estan força separades entre si, però també al fet que l’existència d’un aparcament de cotxes soterrani impedeix que s’hagi pogut desenvolupar un recorregut més curt. De fet, el passadís està entaforat en la segona planta de l’aparcament, que per això mateix té menys places d’aparcament que la resta. Sí no fos per l’aparcament, es podria haver fet un túnel més curt que, de tota manera, seguiria sent superior als cent metres de longitud, ja que les andanes de l’L4 estan situades al costat Besòs del passeig de Gràcia, entre Gran Via i Diputació, i les de l’L3 són al costat Llobregat de la mateixa via, entre Consell de Cent i Aragó.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!