Junts per Barcelona va ser el partit guanyador de les eleccions municipals del 2023, amb Xavier Trias al davant, però en aconseguir l’alcaldia Jaume Collboni gràcies a un “pacte de la vergonya”, en paraules de Jordi Martí Galbis, aquesta formació s’ha convertit en el principal grup d’oposició, una oposició duta a terme durant tres anys i que no afluixa en aquest últim tram de mandat: JuntsXBCN ha llançat aquest dijous una campanya contra Collboni per retreure-li que “no escolta, no mira, no respon, dona l’esquena i renuncia a ser qui som”. Amb tot, malgrat l’augment de la intensitat en la tasca d’oposició, continua pendent el nom del cap de llista per al 2027, un nom que, dimecres mateix, el secretari general, Jordi Turull, es va comprometre a presentar “abans de l’estiu”.

En tot cas, la campanya, que pren la idea del trio de micos de les cultures orientals, el que es tapa la boca, el que es tapa els ulls i el que es tapa les orelles, el president del grup municipal de Junts per Barcelona a l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Martí Galbis, per retreure un cop més a la ciutat té “un mal govern, feble i liderat per un alcalde que és de tot menys ambiciós”. La campanya se centra en cinc eixos, acompanyada dels cartells corresponents, en els que es critica que Collboni “no vol mirar” la inseguretat; “no respon” als problemes d’habitatge; “no escolta” referent a la gestió política; “dona l’esquena” a l’empobriment, i “ha renunciat al fet que Barcelona sigui Barcelona” pel que fa a la capitalitat i a la llengua catalana. 

“Estem farts de viure cada dia sota el color del PSC”, ha apuntat Martí Galbis en la presentació de la campanya, ja que en els cartells “predomina el color vermell del PSC”, denunciant que des de l’Ajuntament el “barregen constantment fins que s’ha produït una simbiosi”, i per això ha defensat l’oportunitat de llançar aquesta campanya, ja que, a parer seu, “Barcelona mereix més”, i per això ha criticat que Collboni “parli de la Barcelona del 2035, per fugir d’estudi, quan probablement el 2035 ell ja no hi serà” al capdavant de la ciutat.

L’alcaldable, abans de l’estiu

Més enllà d’aquesta campanya, l’interès se centra a aclarir el nom del cap de llista de JuntsXBCN per a les eleccions municipals de maig del 2027. En aquest sentit, Martí Galbis ha recordat que ell ja es va proposar com a alcaldable i que continua “a disposició del partit”, tot i que “hi ha molts companys i companyes del partit, però també de fora amb condicions de ser candidats de Junts a l’Ajuntament”, a més de recordar que la direcció de Junts per Catalunya “s’ha compromès a què abans de l’estiu, Puigdemont i Turull facin una proposta a la federació de Barcelona”. “No tinc més novetats”, ha conclòs Martí Galbis sobre aquesta qüestió.