A partir de dilluns vinent, 13 d’abril, el funicular de Montjuïc reprendrà amb normalitat el servei a les 7.30 del matí, després de l’aturada iniciada el passat 20 d’octubre per les obres del col·lector d’aigües del carrer de Vila i Vilà, que ha de millorar el drenatge i evitar inundacions a la zona del Paral·lel. Els treballs afectaven el passadís d’accés des del Metro fins al funicular i feien incompatible el servei amb l’execució de les obres i han mantingut aquest transport fora de servei una mica més de cinc mesos, una mica per sobre del termini establert inicialment, que preveia la reobertura a finals de març.

Les obres del col·lector, una de les principals infraestructures dins del Pla Clima i executades per l’Ajuntament de Barcelona, eren necessàries per a la millora del sistema de drenatge de l’avinguda del Paral·lel, la ronda de Sant Pau i el carrer Vilà i Vilà, tot i que han generat molèsties a veïns i comerciants i encarta no s’han donat per acabades. La col·locació del tub del col·lector ha comportat la demolició d’un tram del passadís d’accés al funicular des de l’estació de metro de Paral·lel (L2 i L3) i el desviament de la majoria de serveis existents. Un cop ha finalitzat la connexió del col·lector, s’ha refet el passadís i s’han reubicat els serveis, i per això el transport per cable ja pot tornar a operar amb normalitat a partir de dilluns vinent en el seu horari habitual.

Reportatge molesties originades obres Col·lector Vila i Vilà / Foto: Carlos Baglietto
Obres del col·lector al carrer de Vila i Vilà / Foto: Carlos Baglietto

Això sí, aprofitant el tall causat per les obres del col·lector, s’han efectuat també els treballs de manteniment i revisió anuals del funicular de Montjuïc, que cada any obliguen a aturar el servei durant un mes. Així, ara el funicular ja circularà a partir de dilluns en horari d’estiu (feiners de 7.30 a 22 h i dissabtes, diumenges i festius de 9 a 22 h). Aquest mitjà de transport, que uneix l’avinguda del Paral·lel amb el peu del telefèric de Montjuïc, transporta diàriament més de 3.000 viatgers.

Servei alternatiu de bus i línia regular 150

Per donar un servei alternatiu a aquestes afectacions a la mobilitat al barri del Poble-sec i a Montjuïc durant aquests mesos i que seguiran fins aquest diumenge, TMB ha habilitat un servei especial substitutori de bus llançadora que enllaçava les dues estacions del Funicular, entre Paral·lel i Parc de Montjuïc. El servei de llançadora ha funcionat amb el mateix horari que la instal·lació, amb un interval de pas entre 7 i 12 minuts. TMB també ha recomanat aquests mesos la línia regular de bus 150 que enllaça entre la plaça d’Espanya i el Castell de Montjuïc.