Fracàs de la cita ultra de Save Europe a Barcelona: reuneix unes desenes de persones

L'anunciada concentració xenòfoba al centre de Barcelona, organitzada pel col·lectiu d'extrema dreta Save Europe en col·laboració amb organitzacions espanyoles com la juvenil Revuelta, amb vincles amb Vox, ha agrupat només unes desenes de persones a la plaça Sant Jaume. La plataforma ultra havia convocat els seus simpatitzants a les 19 hores al centre de la capital catalana en la seva primera parada a l'Estat espanyol de la gira europea per promocionar la seva iniciativa, la Save Europe Act, que busca la deportació de milions de persones dels estats comunitaris.

Unes desenes de persones han acudit a la cita de l'extrema dreta, portant banderes espanyoles i dels Reis Catòlics, per concentrar-se davant la gran pancarta que ha cobert el terra de la plaça amb un mapa d'Europa amb forma d'escut i "Remigration saves Europe" (la remigració salva Europa, en anglès), escrit al damunt. Els organitzadors també han desplegat pancartes demanant la dimissió del president del govern espanyol, Pedro Sánchez, i demanat la "remigració" per a Espanya.

Un cop desplegada la pancarta al centre de la plaça, un dels organitzadors de Save Europe a Espanya i membre de Reconquista España, Toni Estévez, ha marxat mentre els manifestants antifeixistes, concentrats i encapsulats per desenes de Mossos a l'altra banda de la plaça, continuaven cridant consignes contra els ultres. Estévez ha acudit a la cita de l'organització europea acompanyat del diputat de Vox al Parlament, Alberto Tarradas. Els simpatitzants d'extrema dreta han cridat lemes com "En barca o en avió, deportació". A l’altra banda, mig miler de manifestants han cridat consignes com "No passaran", "Fora feixistes dels nostres barris", "Contra el feixisme acció directa", "Sense farlopa no sou res" i "Barcelona antifeixista".

La redacció d'ElNacional.cat està treballant per ampliar aquesta informació. Per llegir l'última hora de la notícia, actualitza la pàgina.