• PSG - Inter de Milà
  • Josep Lluís Serrano
  • Sixena
  • Preu llum avui
  • Temps Catalunya
  • Habitants Barcelona
  • Patrulla Guilla
  • Loteria Nacional
  • Salvador Illa
  • Partits avui
  • Estrenes Netflix
  • Les Santes 2025 programa
  • Més
Logo El Nacional El Nacional
Tancar sessió
Sí No
Iniciar sessió

No ets membre d'ElNacional.cat? Uneix-te al Club

Has perdut la teva contrasenya?
Hi ha massa dispositius amb sessions obertes
Vols tancar les sessions obertes a d'altres dispositius?
Sí No
  • Política
  • En directe
  • Economia
  • Esports
  • En Blau
  • Societat
  • Cultura
  • Internacional
  • El Temps
  • Eleccions
  • Notícies Barcelona
  • La Gourmeteria
  • Estil de vida
  • Consum
  • Salut
  • Tecnologia
  • Motor
  • Opinió
  • José Antich
  • Jordi Barbeta
  • David González
  • Jofre Llombart
  • Pilar Rahola
  • Gonzalo Boye
  • Elisa Beni
  • Bernat Dedéu
  • Montse Castellà
  • Enric Vila
  • Montserrat Dameson
  • Sergi Sol
  • Pilar Velasco
  • Xavier Antich
  • Montserrat Nebrera
  • Jaume Clotet
  • Gemma Marfany
  • Josep Gisbert
  • Bea Talegón
  • Daniel Vázquez Sallés
  • Míriam Díez
  • Jordi Cabré
  • Meritxell Falgueres
  • Tian Riba
  • Cristina Sánchez Miret
  • Marçal Sintes
  • Pep Antoni Roig
  • Antoni Gelonch
  • Marc Pons
  • ON ECONOMIA
  • El Caso
  • Fem País
  • Capgròs
  • Stories
  • Loteries
  • Top 20
  • Efemèrides
  • L'ull de l'agulla
  • Newsletter
  • Club El Nacional

Galeria

La degradació de l'urbanisme tàctic, en 10 imatges

Un dels principals problemes de l'aplicació de l'urbanisme tàctic a la ciutat de Barcelona, en particular al districte de l'Eixample, és la seva ràpida degradació i el mal ús que se'n fa. La pintura es fa malbé ràpidament, les zones d'esbarjo sovint són utilitzades per a cometre actes d'incivisme i els carrils guanyats als vianants són ocupats per cotxes que els utilitzen com a aparcaments d'urgència.

Tot plegat, detalls que demostren que sobre el paper aquestes actuacions sobre la via pública poden tenir una clara intencionalitat de millora de la vida dels ciutadans però que, a la pràctica, suposa un factor més en l'actual degradació que viu la ciutat de Barcelona.

 

El desgast de la pintura salta a la vista

El desgast de la pintura salta a la vista

Els carrils de calçada convertits en zona de vianants presenten diversos problemes, com la perillositat inherent per la proximitat dels blocs de formigó a la zona de trànsit. Un altre dels més evidents és el desgast de la pintura, que engrogeix i dona una imatge de deixadesa. / Foto: Carlos Baglietto

Copiar enllaç
Senyalitzacions confuses

Senyalitzacions confuses

Una de les queixes de la implementació de les superilles és la confusió en les senyalitzacions. No sempre està clar per on han de passar vianants, ciclistes, patinadores , motos i cotxes. / Foto: Carlos Baglietto

Copiar enllaç
Els nous espais no són per aparcar-hi cotxes

Els nous espais no són per aparcar-hi cotxes

Un cotxe aprofita el nou espai per a vianants per fer una aturada sense col·lapsar la zona destinada als vehicles, una perversió clara de les intencions originals de l'actuació d'urbanisme tàctic. / Foto: Carlos Baglietto

Copiar enllaç
Repartidors amb poques zones de càrrega y descàrrega

Repartidors amb poques zones de càrrega y descàrrega

La implementació de l'urbanisme tàctic als xamfrans ha comportat una reducció de zones d'aparcament . Els repartidors també troben a faltar més zones de càrrega i descàrrega. / Foto: Carlos Baglietto

 

Copiar enllaç
Restricció de la circulació

Restricció de la circulació

Un dels efectes més evidents i buscats amb l'urbanisme tàctic és el de restringir el pas de vehicles a motor, fet que comporta queixes entre automobilistes i motoristes. / Foto: Carlos Baglietto

Copiar enllaç
Superilles poc transitades

Superilles poc transitades

Un altre dels problemes de les superilles és que els veïns no acaben de fer-se-les seves. Sovint estan mésplenes per la nit que durant el dia. / Foto: Carlos Baglietto

Copiar enllaç
Carril esportiu o d'aparcament?

Carril esportiu o d'aparcament?

Una veïna que fa esport en un dels carrils guanyats pels vianants es troba amb la necessitat d'esquivar els vehicles aturats en una zona que no els pertoca. / Foto: Carlos Baglietto

Copiar enllaç
El mobiliari urbà, lloc per dormir?

El mobiliari urbà, lloc per dormir?

Un home aprofita un banc per dormir, un ús que no entra en els pensats per al mobiliari urbà. / Foto: Carlos Baglietto

Copiar enllaç
Degradació i brutícia, tot en la mateixa imatge

Degradació i brutícia, tot en la mateixa imatge

Deixalles al costat dels contenidors al costat d'un punt degradat de l'urbanisme tàctic, dos problemes en una sola imatge. / Foto: Carlos Baglietto

Copiar enllaç
Els espais a l'ombra, ben aprofitats

Els espais a l'ombra, ben aprofitats

No tot és negatiu, els espais a l'ombra suposen un punt de descans per a la gent gran de l'Eixample. / Foto: Carlos Baglietto

Copiar enllaç
Logo El Nacional
  • Qui som
  • Què fem
  • On som
  • Escriu-nos
  • Termes i condicions d'ús
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Preferències de privacitat
  • Administrar servei Utiq
Amb la col·laboració de: Generalitat de Catalunya, Departament de la Presicència