La situació creada arran de l’ascens de la Unió Esportiva Sant Andreu (UESA) a la categoria Primera RFEF de futbol masculí, que implica l’obligació de jugar en un camp de gespa natural, ha arribat aquest divendres al plenari municipal, amb la presentació d’un prec per part del grup municipal de Junts per Barcelona en el que es reclamava que el govern municipal assumeixi el compromís i la dotació econòmica necessària per adequar l’estadi de la UESA, el Narcís Sala a la normativa. D’aquesta manera, el clam de “Collboni, posa la gespa” que s’ha repetit els darrers dies, ha arribat al ple.
La proposta de dotar, a càrrec municipal, de gespa natural el Narcís Sala, l’ha defensat el regidor Josep Rius de Junts per Barcelona, que ha reclamat de l’alcalde que eviti repetir la situació del trasllat del CE Europa a la zona esportiva de Can Dragó, que “ha perjudicat l’Europa i ha perjudicat l’atletisme de Nou Barris”, recordant que “una ciutat que es gasta milions en grans esdeveniments pot pagar dos camps de gespa natural”. “És un error abandonar un club centenari arrelat”, ha afegit Rius, que ha retret a Collboni que “ni vostè ni el regidor d’Esports van ser diumenge al Narcís Sala”, “Collboni, posi la gespa”, ha reblat Rius com a colofó de la defensa del prec.
En la seva intervenció, Collboni ha apuntat que el problema no és de dotació pressupostària, ja que ha defensat que en aquest mandat s’han invertit “quinze milions d’euros en el futbol base” i que el canvi de gespa pot tenir un cost d’1,7 milions d’euros, sinó de temps: “Farem tot el possible perquè la UESA pugui jugar a l’estadi”, ha indicat, per afegir que “necessitem temps, necessitem la moratòria per part de la federació com a pas fonamental, perquè sense moratòria no podrà començar al Narcís Sala ni posant ni no posant gespa natural”. De fet, Collboni ha indicat que estan en converses “tant amb el club com amb la federació de futbol” per aconseguir una solució pactada que permeti continuar al Narcís Sala.
Collboni: “Anem tots de la mà per demanar aquest temps que ens eviti desplaçaments que ningú no vol”
“Anem tots de la mà per demanar aquest temps que ens eviti desplaçaments que ningú no vol”, ha insistit Collboni que ha recordat que ja hi ha hagut inversions al Narcís Sala, tant de manteniment de la gespa artificial com de renovació de baranes, per apuntar que el canvi de la gespa d’artificial a natural “no depèn només de nosaltres”. De fet, l’alcalde ha retret a Rius fer “politiqueria” i ha insistit que si el canvi de la gespa “fos tan senzill, així li ho diria, perquè els recursos els tenim i els podem posar”.