Els afectats per l'esvoranc de les obres de la línia L9 del Metro al barri de Sant Gervasi-la Bonanova, a tocar de l'estació d'FGC d'El Putxet no només presentaran una demanda contra el Govern, ja que el departament de Territori és el responsable de les obres, sinó també contra l'Ajuntament de Barcelona, segons va avançar dijous el diari Ara. Així ho va confirmar l'advocada que agrupa la majoria d'afectats, Carmen Pérez Pozo-Toledano, que tot i que prèviament va anunciar la demanda contra la Generalitat, va afegir que també seria contra el consistori barceloní. Segons recull l'ACN, fonts pròximes a l'advocada han explicat que la demanda serà de caràcter administratiu i que es presentarà davant l'Ajuntament i davant de la Generalitat com a màxim el 14 de setembre.
Dilluns passat transcendia que els veïns afectats per l'esvoranc del Putxet presentaran aquesta setmana la demanda col·lectiva que fa setmanes que preparen. Pérez explicava a 3Cat que la denúncia reclamarà danys materials, econòmics i morals sobre la base del principi culpa in vigilando, que en dret fa referència al fet que quan es contracta una feina "cal vigilar que es faci bé". Pérez va assegurar que el dany causat als veïns és "irreparable" i va subratllar que malgrat que reclamaran indemnitzacions econòmiques, ningú no traurà la "por" generada als veïns i comerciants afectats per l'esvoranc provocat per les obres de l'L9 ara fa dos mesos.
Veïns sense poder tornar fins al 2027
Cal tenir present que, en la darrera actualització de les afectacions, el 28 d'agost passat, es va informar que les divuit famílies residents de tres finques que encara estan afectades per l'esvoranc, que també inclouen set locals comercials, hauran d'esperar fins a principis de l'any que ve per poder tornar a casa, segons va explicar el director general d'Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat, Ramon Ramírez. El Govern va atribuir aquests terminis als treballs de consolidació del terreny i a la necessitat de retirar la tuneladora de sota dels edificis. La màquina continua aturada i la seva posada en marxa també endarrerirà uns mesos la finalització del túnel de l’L9. Els veïns que no podran tornar, de moment, almenys fins al 2027, són els de les finques dels carrers Rubinstein 2 i 4, i de Teodora Lamadrid 3.
D'altra banda, els veïns de la quarta finca que queda afectada des que es produís el forat el passat mes de juliol, que consta de 15 habitatges i un local, podran tornar a casa seva en un termini màxim de sis setmanes, previsiblement a mitjan octubre. Es tracta dels veïns de Teodora Lamadrid 5.
