L'Associació per a la Defensa de l'Administrat i el Contribuent (ADAC) ha denunciat davant del gerent adjunt de Mobilitat i Infraestructures de l'Ajuntament de Barcelona, Manuel Valdés, que més de 1.000 motos d'ús compartit circulen sense llicència a la ciutat.

L'Associació ha remès ja dues cartes a la Gerència de Mobilitat i Infraestructures de l'Ajuntament de Barcelona, de la qual no ha obtingut cap mena de resposta.

L'Associació rep contínues queixes sobre l'abús de l'espai públic que representa el nombre desproporcionat i sense llicència de vehicles de 'motosharing' que hi ha a Barcelona. Tanmateix, i després de les dues cartes remeses, no té constància que s'hagi dut a terme cap classe d'actuació per part de Manuel Valdés, com a gerent adjunt de Mobilitat i Infraestructures.

Excés de vehicles

Tant ADAC com altres associacions vinculades al món de la moto li han suggerit que realitzi un mesurament oficial del nombre de vehicles de 'motosharing' que hi ha a la ciutat i que requereixi les empreses concessionàries que procedeixin a la regularització de l'excés de vehicles.

Per la seva part, ADAC ha realitzat pel seu compte un mesurament utilitzant la informació que facilita tant l'aplicació de l'Ajuntament com les de les empreses operadores de motos d'ús compartit. La conclusió és que aquestes empreses operadores (Cooltra i Acciona) tenen registrades en circulació "un nombre molt més elevat de motocicletes de l'autoritzat per l'Ajuntament", segons denuncia en un comunicat.

Cooltra opera amb més de 1.000 vehicles, mentre té adjudicades de forma definitiva 633 llicències. Mentrestant, Acciona ofereix aproximadament als usuaris el 1.500 (+/-200) motos i té adjudicades també 633 llicències. De la resta d'operadors (SEAT, Citysoot, Tucycle, Yego, etc), no ha detectat un nombre significativament major de vehicles que de llicències.

Adverteix que aquesta situació afecta l'usuari d'aquest tipus de vehicle, ja que, en cas d'accident, podria quedar desemparat. Però indica que afecta també de forma directa al ciutadà, que no només deixa de rebre uns serveis públics que es pagarien amb els diners d'aquestes llicències, sinó que "pateix l'abús de l'espai públic per part d'aquelles operadores que posen en explotació més vehicles que les llicències autoritzades".

ADAC afirma que existeixen dos afectats més per aquesta situació: l'Ajuntament, que no només deixa de rebre una quantitat important en concepte de llicències, sinó que pot haver de respondre pel vehicle sense llicència accidentat; i els operadors que compleixen les seves obligacions, per als quals representen una competència deslleial.

A més, defensa l'ús de motocicleta i del ciclomotor perquè està convençuda que beneficia la mobilitat responsable, de la mateixa manera que coneix i defensa la mobilitat compartida pel mateix motiu. Precisament per això, critica i denuncia que es dugui a terme de forma fraudulenta, ja que perjudica usuaris de qualsevol mena de motocicleta, ciutadans, administracions i les mateixes empreses operadores.