L'imperi d'Ana Rosa Quintana en el món audiovisual lligat, principalment als canals de televisió generalista, passarà a convertir-se en un gegant quan assumeixi les regnes de les tardes de Telecinco a partir del mes de juny. Darrere d'unes audiències que l'acompanyen i l'aposta de grans caps mediàtics per la seva línia editorial, hi ha uns beneficis milionaris.
Exercicis que superen els 30 milions d'euros
La presentadora espanyola és l'accionista majoritària d'Unicorn Content, una societat limitada amb cinc anys d'antiguitat que, anteriorment, s'anomenava Halliwell Broker SL. Situada a un dels carrers més cars d'Espanya, el passeig de la Castellana de Madrid, va disparar els seus ingressos el curs passat des dels 23,2 fins als 30,54 milions d'euros. Això va comportar un benefici de 3,04 milions, xifra lleugerament per sota dels 3,25 milions d'un any abans.
Les xifres exactes del balanç del 2021 són 30.548.920 d'euros, amb un actiu total, segons consta en el registre mercantil de 11.008.466 d'euros. La diferència amb el 2020 és la més alta percentualment de tots els cinc anys que l'empresa porta constituïda amb un actiu d'aleshores que venia de tancar-se amb 7.347.825,51 d'euros. I actualment compta amb 363 treballadors, però està previst ampliar la plantilla a partir del mes de setembre.
Malgrat que la línia editorial d'Ana Rosa Quintana es basa a marcar un espanyolisme ferm i centralitzat, la carta de presentació de la productora és, inicialment a través de la seva web, en anglès. Les aspiracions seves són créixer i incrementar les xifres milionàries, més enllà dels seus clients ja fixes com Mediaset. La mateixa productora Unicorn Content respon al perquè d'una carta de presentació íntegrament en anglès: "Per què en anglès? Unicorn Content neix amb una vocació internacional, d'expansió i desenvolupament impulsada per la realització de negocis i coproduccions fora d'Espanya. A més, ens encantaria convertir-nos en una 'empresa d'unicorn', una nova empresa que creix i es desenvolupa amb gran èxit".
D'on surten els contractes?
De moment, però, els beneficis els treu de canals públics o privats generalistes. Principalment amb Mediaset, a través de Telecinco i Cuatro, però també els canals públics autonòmics de la Comunitat de Madrid, amb Telemadrid, d'Andalusia a través de Canal Sur; Castella la-Manxa amb Castilla la-Mancha Media, i puntualment un programa al País Valencià amb Apunt. Darrerament, també s'ha consolidat en plataformes de pagament amb Amazon De la vida al plato o HBO amb Dolores: la verdad sobre el caso Wanninkhof. Programes com Fiesta, Gipsy Kings, España mira a la Meca, En boca de todos, En el punto de mira, El principito, Felicidades Letizia o Yo fui un Narco, amplien els continguts en format i producte.
Ana Rosa fa anys que busca liderar una productora
El punt d'inflexió en l'imperi Ana Rosa va ser just abans de la pandèmia per la covid de l'any 2020, quan va aconseguir el control majoritari de la productora Unicorn Content. Segons les dades que figuren al Registre Mercantil, aquesta productora audiovisual va facturar el 2019 un total de 22,6 milions d'euros, és a dir, el 14,2% més que l'any anterior. Ho va fer gràcies als nous formats que va produir, com Cuatro al día. Com tots els negocis, va patir les conseqüències del coronavirus en la producció de grans formats que van aturar-se, però tan sols va ser una pedra en el camí.
Amb la compra del paquet accionarial a Xelo Montesinos, la seva persona de confiança que continua ajudant-la des de dins, Ana Rosa Quintana es va convertir en l'accionista majoritària i presidenta de la companyia. Per part seva, Mediaset posseeix el 30% de la societat a través de l'empresa Audiovisuals Mediterráneo SL. L'operació va ser una bona jugada per la presentadora, ja que va suposar la tornada d'Ana Rosa a la inversió al mercat audiovisual després de sortir de Banijay. Fa menys d'un any, la presentadora i la companyia internacional, propietària de Cuarzo, es van sotmetre a un arbitratge per dirimir la desvinculació definitiva de la presentadora.