Carregant...

El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha enviat una alerta per temps violent, entre les 16.10 i les 18.10 hores, aquest dijous a dues comarques més, el Bages, en perill molt alt 5/6 i el Moianès en perill alt 3/4. S'havia emès abans una alerta per temps violent que havia d'afectar especialment diverses comarques catalanes entre les 14.56 i les 16.55 hores: l'Anoia, l'Alt Penedès, el Baix Llobregat, el Vallès Oriental, Occidental, Maresme, Selva i Osona. L'alerta s'ha fet a les tres de la tarda i la previsió és que duri dues hores. Durant aquest període hi ha la possibilitat que caigui pedra d'un diàmetre de fins a 2 centímetres. També es preveuen ratxes de vent de 90 quilòmetres per hora, esclafits, tornados o mànegues.

El Meteocat també ha advertit aquest dijous que no són dies d'anar a l'alta muntanya. Segons ha avisat, s'esperen ruixats i tempestes, localment amb pedra i fortes ratxes de vent. Així mateix, es preveu que la visibilitat sigui reduïda per boires.

Perill a les platges

Per la seva banda, Protecció Civil també ha fet diversos advertiments. S'informa que hi ha bandera vermella a les platges de Cunit, Cubelles, Calafell i Tarragona per estat del mar i fort onatge. Es prohibeix el bany en aquestes platges.

Així mateix, Protecció Civil ha declarat la prelaerta Inuncat per possibles crescudes de rius i barrancs, d'acord amb l'avís que ha fet la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre.