Vero és la nova aplicació que està entrant amb força al món de les xarxes socials. Després de l'èxit de Facebook, Twitter o Instagram, sembla que l'entrada d'una nova plataforma social és impossible, però Vero ha sabut recollir els errors de les principals xarxes socials i l'ha millorat al seu format, potenciant aquells punts que els usuaris els agradaria millorar. La primera diferencia entre aquesta nova aplicació i Facebook o Instagram és que, tot i que ara mateix és gratuïta, Vero serà una plataforma que funcionarà per sistema de subscripció, una mesura que tot i que sembla un desventatge dona unes prestacions als usuaris que pot decantar l'ús d'una o altre.

El que pretén l'empresa Vero és generar la confiança en la seva marca que els usuaris estan perdent en altres xarxes com Facebook o Instagram. Per fer-ho, la companyia ha promés als seus clients que no vendrà les seves dades a les empreses. La venda de dades és una activitat habitual a altres xarxes que el que fa és facilitar a aquestes empreses l'estudi de cada usuari, i poder, doncs, recomanar diferents productes mentre naveguen per les aplicacions. També volen eliminar la publicitat que tant molesta als usuaris, i han afirmat que "a diferència de la majoria dels nostres competidors, el model de negoci de Vero no es basa en publicar anuncis publicitaris. Com a servei basat en subscripció, els nostres usuaris són els nostres clients, no el producte que venem als anunciants."

L'ús de Vero és senzill i molt semblant al d'Instagram. L'aplicació permet compartir fotografies i vídeos, però també afegeix la possibilitat de compartir llocs, restaurants, pel·lícules, sèries, música, llibres i enllaços a infinitat de productes. Això permet als seguidors conèixer coses noves i els apropa els interessos dels altres.

Una altra de les innovacions de Vero és la classificació dels seguidors en diferents llistes. L'aplicació ofereix quatre categories diferents: amic íntim, amic, conegut i seguidor. L'usuari pot classificar els seus seguidors en les diferents llistes, i amb això pot limitar la visualització de les seves publicacions segons la llista en la qual es trobin. Al publicar qualsevol tipus de contingut, l'usuari pot escollir què llista o llistes poden veure la publicació. També permet organitzar les publicacions en diferents col·leccions i té un sistema de xat, opcions que ja podem trobar a Instagram.

Pot aprofitar la crisi d'Instagram

 Als últims mesos, Intagram, l'aplicació més semblant a Vero, ha rebut infinitat de queixes per la gestió que fa del seu contingut. Els usuaris han denunciat que al timeline s'altera l'ordre de publicació segons el seu propi interès, prioritza el contingut publicitari i omet les publicacions dels usuaris amb menys seguidors.

Vero és una aplicació que va néixer el 2015, però ha estat ara quan, aprofitant el descontent de milers d'usuaris amb Instagram, ha volgut potenciar la seva marca i ha ampliat el mercat. La traducció de l'app ha estat un factor bàsic per poder arribar a molts més païssos.