Twitter és des de fa més d'una dècada una xarxa social de la qual es parla molt diàriament, que té una gran influència en el que reflecteixen els mitjans de comunicació i que compta amb uns 330 milions d'usuaris actius a tot el món.

Per increïble que pogués semblar, tanmateix, els seus rectors no han estat capaços de treure un rèdit econòmic al nivell d'un negoci global de semblants dimensions. Tant és així, que durant anys ha presentat pèrdues en els seus balanços per a sorpresa del mercat i decepció dels seus accionistes. El primer trimestre sense pèrdues va ser el quart de 2017, després de dotze anys de l'existència de Twitter.

Mentrestant, des de la seva creació, Twitter ha anat realitzant petits canvis amb la finalitat tant de satisfer els seus usuaris, com de monetitzar un negoci que oferia aparentment moltes possibilitats però que no acabava de ser rendible.

Núvol de pájaros

Després d'alguns d'aquests canvis al llarg dels anys –uns de més afortunats que d'altres– la xarxa social de l'ocell blau ha decidit entrar a fer una reestructuració dels seus continguts perquè els seus usuaris no només puguin seguir comptes de persones o entitats, sinó que a través de matèries concretes, puguin conèixer altres usuaris amb interessos similars.

De moment, tal com coneixem Twitter, només es permet seguir comptes de persones o entitats, de manera que cada tuit de qualsevol d'aquests comptes van apareixent en el timeline de cada usuari segons es van publicant. Per trobar usuaris nous a qui ens pugui interessar seguir tenim les opcions de llegir retuits o likes de persones que seguim o acceptar alguns dels suggeriments que l'algoritme de Twitter ens va presentant a un costat del nostre timeline.

Però tot apunta que aquesta situació canviarà dràsticament si atenem els nous plans de la xarxa social. Conscients que no només interessen persones o entitats concretes, des de Twitter han pensat que es puguin seguir temes o interessos de la mateixa forma que es fa amb els comptes personals o corporatius.

Si es dóna el cas que t'agrada molt el bàsquet, per exemple, l'hi podrem dir a Twitter i la pròpia xarxa social s'encarregaria de buscar persones relacionades amb aquest camp, fils, converses o tuits perquè sorgissin amb normalitat en el nostre timeline. Una cosa que podràs fer amb més temes que t'interessin, com la tecnologia, els gossos o les sèries, per esmentar altres casos.

Móvil Twitter

De moment, Twitter té plantejada aquesta revolució en manera prova i es desconeix quan s'aplicarà per a la totalitat dels seus usuaris però, en tot cas, el que està clar és que serà la Intel·ligència Artificial l'encarregada de casar els interessos de cada usuari amb els continguts d'aquests temes que vagin sorgint a la xarxa social.

Finalment, Twitter està treballant en mètodes que permetin que la xarxa social no continuï sent un lloc que provoqui agres disputes i situacions incòmodes per als seus usuaris i que a poc a poc serveixi per al foment de converses més útils i de profit. Un ideal que sona molt bé però que de segur serà complicat aconseguir. Mentrestant, només es pot esperar i veure quin és el resultat de l'aplicació de tant canvi que fa la sensació que valdrà per a millor aquesta eina tan utilitzada per milions d'usuaris cada minut.