Desgraciadament ha hagut d'arribar la pandèmia del coronavirus perquè una part important de la població es vegi en la necessitat de conèixer de primera mà el teletreball. Cada vegada hi ha més empreses que estan convidant els seus treballadors a dur a terme –en la mesura del possible– les seves obligacions laborals des de casa.

No es tracta d'un terme nou i fins i tot fa anys que es parla de teletreball sempre que els polítics o les empreses posen sobre la taula les polítiques de conciliació laboral, que no acaben d'arribar del tot, d'altra banda. En tot cas, i a fi de deixar clar de què es tracta, el teletreball no és cap altra cosa que la feina en remot. Treballar des de casa o des de qualsevol altre lloc, en el qual normalment hi sol haver una connexió a Internet o la possibilitat de connectar-se mitjançant el mòbil.

Jove portátil

Per això, ja que són moltes les persones que han començat a teletreballar o ho faran ben aviat, convé conèixer quines són les millors eines per dur-ho a terme; quins instruments ens poden facilitar l'obligat teletreball que tan d'actualitat està posant la pandèmia del coronavirus. A continuació en veurem alguns dels més interessants.

Eines de Google

Des de Google Drive, el disc dur virtual en el qual pots emmagatzemar arxius i compartir-los amb els altres, fins a Google Docs, l'equivalent del Word de Microsoft, que permet que es puguin editar textos online per diverses persones alhora. També tenim Google Sheets, els fulls de càlcul, o Google Slides, similar al PowerPoint. Tots ells compartibles, editables i gratuïts. Molt bones eines per teletreballar i editar entre diversos companys alhora.

Skype

Es podria dir gairebé que es tracta de l'estàndard de la comunicació per àudio i vídeo a través d'Internet. Fa anys que està implantat i és tan universal com les eines més conegudes que utilitzem diàriament. Se'n poden realitzar connexions un a un o entre diversos usuaris alhora. Ideal per realitzar reunions per videoconferència gratuïtes i així avançar en les tasques a realitzar.

Pots descarregar les diferents versions de Skype des d'aquí.

Slack

Es tracta d'una eina ideal per comunicar-se entre els membres d'una empresa. Uneix en una mateixa plataforma els avantatges del correu electrònic, d'un xat i d'aplicacions com Skype. Destaca, sobretot, per la capacitat que ofereix per compartir tota mena d'informació entre companys.

Pots descarregar Slack des d'aquest enllaç.

Trello

Es tracta d'una eina per organitzar les tasques i funciona com un excel·lent gestor de projectes. Amb Trello pots crear targetes per organitzar tasques i així ordenar-les en llistes.

A més, et permet anomenar responsables o dates de lliurament de les tasques, entre altres possibilitats. Les persones que estiguin treballant a Trello reben actualitzacions i notificacions de les targetes en temps real.

Descàrrega Trello des d'aquí.

Loomio

En ocasions cal prendre decisions col·legiades o que comptin amb una majoria suficient per aprovar una determinada qüestió a la feina i els que han d'aprovar-la o rebutjar-la es troben en països diferents i diferents usos horaris. Per aquesta raó, de vegades no poden realitzar-se reunions online i per a situacions com aquesta resulta ideal Loomio.

Funciona convidant els usuaris de l'eina i creant un debat o discussió en els quals cada un pot aportar el seu punt de vista. En no tenir per què estar online tots ells, poden triar l'opció d'acceptar, rebutjar, abstenir-se o bloquejar la proposta o decisió a tenir en compte en el moment que puguin. Un cop que cada participant ha pres la seva decisió, es podrà prendre la mesura corresponent.

Més informació sobre Loomio des d'aquest enllaç.

Portátil sofá

Toggl

Si treballes per a diversos clients o projectes, comptabilitzar el temps dedicat a cada un d'ells pot resultar-te molt útil. Per a això, Toggl és una senzilla eina similar a un cronòmetre que mesura els temps per tu i així poder assignar cada temps al treball concret a què correspon. Així sabràs quant temps facturar o tindràs clar si les tasques que t'han encarregat sobrepassen el temps pel que et pagaran.

En descobreix més sobre Toogl aquí.

Tinypulse

Canviar de la nit al dia el lloc de treball en l'empresa per una habitació i un portàtil a casa durant diverses hores al dia no sempre és fàcil. Més encara quan canvia totalment la manera de relacionar-se amb clients, proveïdors, companys o caps. Per això, les empreses farien bé en utilitzar Tinypulse, una eina que registra la satisfacció dels treballadors mitjançant enquestes aleatòries setmanals, que mostren com se senten els empleats i què necessitarien per millorar.

Coneix Tinypulse de prop des d'aquest enllaç.