Els emuladors estan de moda a l'App Store i els amants dels jocs retro estan d'enhorabona. Després del llançament d'emuladors tan interessants com Delta o Gamma ara arriba RetroArch, l'"emulador per a tot". Aquest emulador és compatible amb jocs de molt diverses consoles, des de Game Boy fins a PlayStation, passant per Atari o Sega.

RetroArch porta força temps estant disponible per a macOS i per a Windows, per la qual cosa és un dels emuladors més coneguts i potents que existeixen. Ara arriba a l'iPhone, l'iPad i a l'Apple TV perquè puguem gaudir de milers de jocs retro en nous dispositius. I tot gràcies al canvi d'Apple en les seves polítiques amb els emuladors a l'App Store.

RetroArch és l'emulador definitiu

RetroArch és un emulador gratuït, sense anuncis, de codi obert i multiplataforma compatible amb nombroses consoles clàssiques. És una de les millors opcions per a l'iPhone, però la seva compatibilitat amb l'Apple TV fa que puguis jugar a multitud de jocs clàssics directament a la teva televisió.

Aquest emulador és compatible amb els jocs de les següents consoles i sistemes:

  • Atari 2600, 5200 i 7800
  • Bandai WonderSwan
  • Sistemes Commodore
  • Nintendo DS
  • Nintendo Game Boy / Color
  • Nintendo Game Boy Advance
  • Nintendo NES
  • Nintendo 64
  • Nintendo SNES
  • Nintendo Virtual Boy
  • Neo Geo Pocket
  • Sega Genesis
  • Sega Saturn
  • Sony PlayStation
  • Sony PSP

RetroArch és compatible amb els controladors externs, per la qual cosa pots connectar el comandament d'una PS5 a l'iPhone o a l'Apple TV, connectar el comandament d'Xbox o fer servir els Joy-Con de Nintendo Switch i jugar a tots els jocs. També permet el joc en xarxa, trucs, avanç ràpid i rebobinat, desar estats i moltes funcions avançades més.

L'arribada dels emuladors de consoles clàssiques a l'App Store és una de les notícies de l'any que no esperàvem els fans de l'iPhone o l'iPad. Sabíem que Europa obligaria Apple a oferir alternatives a l'App Store enguany, però l'arribada dels emuladors no l'esperava ningú, ja que Apple s'hi havia oposat durant anys.

En molt poc temps ja tenim molts emuladors disponibles per a l'iPhone i tots ells funcionen d'una forma molt fluida i, a més, són gratuïts. I segurament continuïn arribant més opcions.